Wat zijn de voor- en nadelen als je voor je studie zelf moet betalen?

Ik moet morgen een toets maken en 1 van de onderdelen is dat je de voor- en nadelen van een kostendekkend krediet stelsel moet bepalen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan eigenlijk maar één nadeel verzinnen: heel weinig mensen kunnen dan nog maar studeren als ze alles zelf moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordeel: als je zelf moet betalen, doe je harder je best, want uitloop kost dan jezelf enorm veel geld.

Het beste antwoord

Voordelen
Je hebt het zelf gedaan. Wees trots!
Je leert met geld om te gaan.
De waarde van geld/ opleiding inzien.

Nadelen
Hoop centjes
Hard werken
Lening afsluiten?

Je wordt snel volwassen maar je hebt er wel wat aan voor de rest van je leven! Ik heb mijn studies zelf betaald en er heel hard voor moeten werken maar ik ben echt super trots dat het allemaal is gelukt.

Ik denk dat het persoonlijk bepalend is of de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen. Mijn voordelen hoeven niet hetzelfde te zijn als bij iemand anders..