Wil je een theoretisch kernfysicus worden, dan zou ik natuurkunde studeren. Dit kan op vrij veel universiteiten, zoals in Leiden, Utrecht, Groningen Amsterdam (zie bron)
Er is ook de mogelijkheid een meer praktijkgerichte opleiding te doen op universitair niveau, zoals Technische natuurkunde, dit kan bij de Rijksuniversiteit Groningen,
de Technische Universiteit Delft, de Technische Universiteit Eindhoven en de Universiteit Twente.
In Delft hebben ze zelfs een eigen onderzoeks-kernreactor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Natuurkunde studeren lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
VWO en daarna WO technische natuurkunde.