Heeft er iemand een 'leerschema' voor me?

Hoi, ik kan dus echt niet leren. Ik heb er gewoon geen zin aan en ik ben vorig jaar net over gegaan (bespreekgeval). Het jaar ervoor was ook niet al te best. Ik zit nu in Havo 3 maar ik heb nooit het huiswerk omdat ik het gewoon vergeet en denk ach laat maar zitten. Ik heb nu al 1 4,3 gehaald op scheikunde maar ook een 7,4 op wiskunde

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (5)

Begin voor elk s.o. en proefwerk vier dagen van tevoren. Dag 1: 1e helft; dag 2: 2e helft; dag 3: 1e en 2e helft; dag 4: alles heel goed herhalen. Geloof me, het meeste zit er dan wel in. Vaker kort is beter dan minder vaak lang. Zo heb ik het mijn kinderen geleerd en het heeft goed geholpen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zelfdiscipline is belangrijk. Hoe beter jij je huiswerk tussendoor ook doet, des te leuker de lessen zijn. Egwaor!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wonderlijk, die min. Het schema heeft echt zo goed geholpen indertijd. Het vergt wel wat planning natuurlijk. En de planning goed bijhouden. Ik had er een groot schrift voor waarin ik per dag voor elk vak schreef wat er gedaan moest worden. Dat schema werkte is meteen uit zodra het huiswerk was opgegeven. Na een halfjaar pikte mijn zoon het op en ik heb er nooit meer naar om hoeven kijken. Hij studeert nu aan de universiteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is = ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ik heb soms zoals deze week maandag 1pw en so dinsdag so woensdag so donderdag proefwerk en vrijdag so
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar je kan meerdere dingen op een dag leren, Zavvi.
Pak een schrift zoals Kruidenvrouwtje voorstelt en schrijf het op. Heb je iets klaar dan streep je het door (dat is het leukste, die strepen zetten )
Als je al weet wat je wil worden of welke opleiding je wil gaan doen helpt ook veel, dat motiveert.
Zet 'm op, je hoeft maar een paar jaar van je leven naar school, maar heeeeel veel jaren werken, dus zorg nu voor een goede opleiding, zodat je al die jaren, werk kan gaan doen wat je leuk vind. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je moet dan meerdere dingen op één dag plannen. Zo kan het zijn dat je voor het ene proefwerk op dag 2 bezig bent en voor dan andere s.o. op dag 3, enz. enz. Goed opschrijven in je schrift! En je eraan houden natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het beste 'terugrekenen'. Je zet je s.o. in je agenda op de dag dat je het hebt. De dag ervoor is dus dag 4, die daarvoor is dag 3 en zo door tot en met dag 1. Op dag 1 begin je dus te leren en te oefenen.
Een leerschema zou de school met je moeten maken, wat wij kunnen doen, is tips geven.

Als je uit school komt, is het goed om even een half uurtje niets te doen, te ontspannen etc. en dan aan je huiswerk te beginnen. Wat ook voor veel mensen helpt, is op zondag de hele dag huiswerk maken voor de rest van de week. Dan heb je elke dag nog om te leren voor eventuele toetsen en heb je na school en die avond nog lekker vrij.

En je moet jezelf ook afvragen wat je liever wilt: of meer vrije tijd door het niet maken van je huiswerk, of minder vrije tijd door het maken van je cijfers, maar wel goede cijfers halen en uiteindelijk met goede cijfers overgaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zult toch echt wat discipline moeten opbrengen om toch gewoon je huiswerk te maken en te leren dit kun je echt alleen zelf. daar helpt een schema alleen als je dat zelf wil!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7,4 voor wiskunde! Je kunt het dus wel! Ga voor jezelf na hoe je dit aangepakt hebt. Misschien helpt het ook voor andere vakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hou ook niet van leren maar het beste is wat je kan doen is de hele tijd voor so's goed leren want dat zijn altijd kleine beetjes. Want als je goed heb geleerd dan valt het leren voor de toets erg mee!! Dit werkt tenminste wel voor mij. En als je in de lessen goed oplet dan leer je al heel veel.

Wat ook handig is om het een paar keer door te lezen. Gewoon goed doorlezen 'savonds ofzo, en dan niet meer aandenken. Je moet jezelf gewoon eraan zetten!!