Hoe los je de volgende vergelijking op? (Wiskunde, zie uitleg)

x²-6x+8=0

Haha, dit is echt lang geleden dat ik dit heb gehad. Is helemaal weggezakt. :( Is dit som product methode? Zo ja, hoe pas ik dat toe? Ik heb geen idee hoe je dit moet oplossen. Het moet uit het hoofd trouwens. :D Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

(x-2)(x-4) = 0
x = 2 of x = 4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat dacht ik ook ja:D

Andere antwoorden (2)

Je moet hem eerst haakjes inwerken!! (x-2)(x-4)=0 dan is x=2 of x=4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet 2 getallen vinden die opgeteld -6 en vermedigvuldigt +8 is.
-2 x -4 = +8
en -2 + -4 = -6,
daarna zet je er haakje omheen. ( je hebt de 2 en 4 gevonden dus.

2+-2 is 0 en 4+-4 = 0

x is dus 2 of 4