Op die melodie ken ik het liedje dat heet: Hansje pansje kevertje.
Amadea
12 jaar geleden
Bewegingen
Hansepanse kevertje (maak met twee vingers voelsprietjes op je hoofd)
Die klom eens op een hek (maak met je handen de beweging of je omhoog aan het klimmen bent)
Neer viel de regen (met je vingers de regen nadoen, dus bewegende vingers van boven naar beneden)
En spoelde Hansje weg (met je handen golvende bewegingen naar de zijkant toe)
Op kwam de zon (met je handen een hele grote boog maken, dat de zon opkomt)
Die maakte alles droog (ben je nog met je handen bezig met de zon te maken)
Hansepanse Kevertje (maak met twee vingers voelsprietjes op je hoofd)
Die klom toen weer omhoog (maak met je handen de beweging of je omhoog aan het klimmen bent)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dus volgens jou is de titel "Bewegingen"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Bewegingen' zal er niet echt bij horen. Verder prima antwoord. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijbehorende bewegingen van Hansje Pansje..! :-) jeugdsentiment...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk, die bewegingen deden wij er nooit bij!
Amadea
12 jaar geleden
Voor de duidelijkheid: de minduim is niet van mij afkomstig.