Hoe kan ik dit huiswerk oplossen?

Hallo
Zoals jullie weten zit ik op kunstschaatsen en mijn broertje ook.
Omdat ik in mijn examen jaar zit doe ik wat minder dagen met schaatsen.
Ik doe nou nog twee drie dagen, eerst examen en dan zet ik me er weer verder voor in.
En mijn broertje zit in de derde.
Hij heeft juist nog extra dagen.
Hij moet op de volgende dagen schaatsen.
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag 2X
Zondag
Hij moet elke schooldag tot vier uur en op woensdags heeft hij stage.
Het komt erop neer dat hij door dit grapje geen tijd meer heeft voor zijn huiswerk.
Ik zei dus tegen mijn moeder dat hij het nooit voor elkaar krijgt, de derde is namelijk best wel pittig.
En hij is nogal lui en ik weet zeker dat hij het niet gaat redden.
Dus ik heb mijn moeder op gewezen dat hij het niet red, dat ze het beter hem niet aan kan doen.
Met als resultaat dat ik voortaan als hij het niet red zijn huiswerk mag gaan maken.
Zei, ik nee ik heb ook mijn eigen dingen, chanteert zij weer me dat ze mij in de eerste ook heeft geholpen.
Het komt erop neer dat ik alweer zijn huiswerk moet gaan doen, mijn moeder dwingt me dan.
Terwijl ik er niet nog een keer zin in heb om hem uit de stront te helpen.
Want in de tweede was het the same story.

Wie weet wat ik als beste kan gaan doen?
Hoe kan ik onder mijn broertjes huiswerk uitkomen?
Of moet ik alsnog zijn huiswerk gaan doen?
Hoe kan ik dit als beste oplossen, zonder een giga boze moeder?

Toegevoegd na 12 minuten:
Jongens in kunstschaatsen is nogal speciaal, daarom extra dagen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Huiswerk voor een broertje maken haha, is zijn probleem en als je moeder je chanteert gewoon niet aan toegeven. Te triest voor woorden dit!

Het beste antwoord

Ik denk allereerst had jij je moeder er niet op moeten wijzen dat je broertje het niet redt. Daar mogen je moeder en broertje toch wel zelf achter komen?
In dat geval had je moeder ook niet kunnen zeggen dat jij zijn huiswerk moet doen.

Ik zou je er gewoon nu verder buiten laten. Het schooljaar is nog maar net begonnen. Kijk jij naar je eigen huiswerk en verder niet actief aanbieden iets anders te doen. Mocht je moeder met een specifiek verzoek naar je toe komen dan kan je het altijd nog doen. Mocht je broertje echt zo lui zijn zal hij heus niet tegen je moeder zeggen dat hij nog huiswerk heeft, dus waarschijnlijk komt je moeder niet langs.

Blijft je broertje uiteindelijk zitten, dan zal het voor mentor, moeder en broertje wel duidelijk zijn dat zoveel schaatsen teveel is in combinatie met school.

Overigens, maakwerk kan je wel doen, maar een toets kan je niet voor je broertje maken. Leerwerk moet hij altijd zelf doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bedoel jij echt dat jouw moeder vindt dat jij het huiswerk van jouw broertje moet maken???
Omdat jouw broertje het te druk heeft met schaatsen??

Snapt jouw moeder niet dat dat jongetje die school niet gaat redden, al maak jij zijn huiswerk?

En zit jouw broertje op dezelfde school??

Dan zou ik dat maar eens gauw gaan bespreken
op school, met een metor, of klasseleraar of
hoe dat tegenwoordig heet.

Toegevoegd na 3 minuten:
En bespreek dat ook op die schaatsvereniging!!

Geen enkele behoorlijke sportvereniging hoort
iemands schoolwerk te negeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een jongen, dat is nogal speciaal in de schaatswereld.
Ja, hij krijgt het gewoon echt druk.
Ik heb het tegen mijn mentor gezegd maar die slaat er niet echt acht op.
Je komt veeeeeel te veel voor je verwende broertje op... laat hem een keer flink op zijn bek gaan (letterlijk!!) en dan zal hij het waarschijnlijk wel inzien. Misschien snappen je ouders dan ook wat de prioriteiten zijn in dit leven.

Probeer eens te stoppen met altijd je broertje te helpen. Hier komt hij in de rest van zijn leven niet verder mee hoor... Hij moet leren dat ie zelf eens iets moet gaan inzien!

(Ik moet er wel bijzeggen dat ik het erg lief van je vind dat je je zo'n zorgen om hem maakt)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet zowieso niet het huiswerk voor je broer doen. Dat huiswerk is om van te leren. Niet om de leraar blij te maken. Dus als jij het doet, heef thij daar niets aan.

Daarbij moet je je moeder zeggen dat de zaken van jouw broer niet jouw zaken zijn. Dus dat zij lekker samen mogen oplossen hoe hij uitkomt met zijn tijd. Van jouw kant: Jij heb niets te maken met wat je broertje al dan niet haalt. Dus bemoei je er gewoon niet mee.