versnelde opleiding mbo niv 4?

als het goed is heb ik straks eind vd jaar mijn mbo 3 diploma.
dan wil ik volgend schooljaar een ander opleiding gaan doen maar wel versneld. is het dan slim om een versnelde opleiding te gaan doen of kan dat dan helemaal mis gaan ivm dat je alles sneller moet doen ofzo?

en kun je op internet ook een lijst vinden van welke opleidingen je versneld kan doen? ik kan het namelijk niet vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Een versnelde opleiding van niveau 4 is zeker mogelijk. Iemand die vmbo-gl of vmbo-tl heeft afgerond dan sowieso mbo niveau 4 doen, die heeft daarvoor geen mbo niveau 3 nodig. De enige voorsprong die jij hebt is dat jij wat zelfstandiger bent en weet hoe een mbo school werkt.
Bijna elke school heeft versnelde opleidingen. Het beste kun je de school zoeken waar je heen wilt (of via google de opleiding zoeken) en dan daarbij je opleiding zoeken (of daarbij een school zoeken)
Er zijn ook opleidingen van niveau 4 die niet versneld zijn, maar standaart maar 2 jaar zijn. Deze zijn wel zeldzaam.
Je moet op de sites van scholen kijken.
roc.nl kan je helpen.
Bronnen: