Ik vind boeken heel saai om te lezen, vooral romans, iemand een idee om het 'leuker' te maken?

Thrillers vind ik wel leuk om te lezen maar dit jaar is het myn examenjaar en ze willen alleen nog maar dat wy, leerlingen, romans lezen. Als ik alleen een verslag ervan moet maken, zou ik het boek niet eens lezen, maar ik heb dit jaar mondeling over 5 boeken. Dus ik moet ze wel lezen, alleen het lukt me niet. T_T

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kreeg over 8 boeken een overhoring, heb er geen een gelezen, en ik kreeg een 7! Stop de tijd vooral in het uittreksels lezen... Zoek ook de titelverklaringen, hoofdpersonen, tijd en alle achtergrondinformatie van een boek. Bluf er gewoon doorheen! En zoek de niet standaard boeken! Boeken waarvan je weet dat ze zo onbekend zijn dat je leraar ze niet heeft gelezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh haha, maar je wilt niet weten hoe de nederlandse leraren op myn school zyn. Ten eerste moeten zy het boek goedkeuren, als ze dat boek niet hebben gelezen dan lezen ze hem alsnog. ;p die leraren hebben echt zoveeel boeken gelezen. Maar dankjewel voor je antwooord :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staan ook horror- en sciencefictionboeken op de lijst, alleen noemen die literairtjes dat ook romans omdat ze de genres als geheel als minderwaardig beschouwen. Vraag je leraar naar titels van spannende boeken die je mag lezen.

Antwoorden (5)

Lees niet teveel in 1x maar lees elke dag 10 à 20 pagina's zodat je weinig tijd er aan besteed maar toch er snel door bent. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ookal hou je niet zo van romans zoek boeken die jou toch aanspreken. lees niet teveel per keer. probeer het te verdelen. maar mijn ervaring is is dat als je eenmaal 'in' het boek zit het heel makkelijk is. even door de zure appel bijten. veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek boeken die een beetje voor jouw categorie zijn. Liefde en dood zei je he ? Lees dan bv boeken van Giphart. Geliefd op scholen, bij docenten en leerlingen. Leest makkelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
luisterboeken zijn een uitkomst, die kun je tegelijk lezen met sporten en andere bezigheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het alleen maar leuker maken door leuke boeken te lezen.
Kijk eens uit naar romans van Toon Kortooms.
De meeste van zijn boeken gaan over zeer menselijke levenservaringen met veel gevoel voor humor.

Hier enkele titels:
-Parochie in de Peel
-Liefde in Peelland
-Zon over de Peel
-Help de dokter verzuipt
-De zwarte plak

Speciaal aanbevolen:
-Deze jonge man (fris en boeiend tot de laatste pagina)
-En nu de keuken in (een waar gebeurde triller-roman)

-Ga een uurtje eerder naar bed en lees zolang je het nog leuk vind. Het beste is dat je ogen pijn gaan doen en jij jezelf moet dwingen om te gaan slapen.
-Voor het naar bed gaan kijk je even de pagina's vlugtig na die je de vorige avond hebt gelezen en maak daar korte notities van.
-Poets je tanden en kruip onder de wol om dan weer enkele hoofdstukken te verder te gaan lezen zoals je gisteren deed.
-Het is even een routine aanwennen, maar deze man (jij dus) wordt er heel veel wijzer van.
-Gewoon doen!