Ga je over met dit rapport

Ik doe Sport en Veiligheid ben blijven zitten in de 3de VMBO BBL

5.5 is voldoende
Ik heb de volgende eindcijfers:

Maatschapij examencijfer 7.1 (krijg je niet meer in de 4de)
5.3 economie
5.3 Nederlands
5.4 Engels

De rest alles boven de 5.5 je kreeg een telefoontje om wat te komen inhalen dat gebeurde niet en ging er van uit dat ik over was gegaan.

De afspraak was gym, Kunst en Cultuur, maatschapij voldoende te hebben.

Wat vinden jullie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je hebt op dit moment 3 tekorten. Je hebt recht op een bevordering naar de vierde klas. De cijfers die je liet zien tellen wel mee voor het schoolexamen voor ongeveer 10% van je totaalcijfer.
Je zou dus in principe over moeten gaan. Ik zit nu in de examenklas van de Mavo en ging vorig jaar over met 5 tekorten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben in mavo 1 blijven zitten en daarna ben ik telkens over gegaan. Je mag maar één keer blijven zitten in het VMBO (dus maximaal 5 jaar over de opleiding doen)
De vakantie is nu achter de rug, en jij weet nu pas dat je bent blijven zitten? Lijkt me sterk.
Vóór de zomervakantie vinden rapportvergaderingen plaats. Er zijn op elke school regels voor wel of neit overgaan. Een deel van de leerlingen blijft zitten, en (groter deel gelukkig) gaat gewoon over. En daartussen zit meestal een categorie "Bespreekgevallen" Over die leerlingen wordt uitgebreid vergaderd. Per docent en per vak wordt er gekeken naar de resultaten. Ook de inzet komt natuurlijk ter sprake. En soms zijn er verzachtende omstandigheden (bijvoorbeeld als iemand Pfeiffer heeft gehad , of vervelende familieomstandigheden)
Maar tijdens de docentenvergadering wordt heel goed op een rijtje gezet waarom een leerling beter wel of juist niet kan overgaan.

Men vond het voor jou beter dat je bleef zitten, en daarvoor zal vast een goede reden zijn geweest. Dat gaan ze nu niet even herzien.
Veel succes in klas 3 en doe je best!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, welnee, je moet gewoon beter je best doen...