Heeft een middelbare school het recht om een leerling te ontzeggen van zijn eindexamen?

Wat voor redenen moet een middelbare school hebben om een leerlingen van zijn eindexamen te ontzeggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Wanneer de leerling niet aan de regelementen van de school en de toelatingseisen van het examen heeft voldaan heeft de school het recht om het eindexamen van de leerling te ontnemen. Hij of zij zal dan een heel jaar over moeten doen. Of alleen het vak waarin hij het examen niet mocht maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit wordt wel altijd besproken met de examencommissie, als je een goeie reden hebt om aan een van de vele eisen nog niet voldaan te hebben kan de examencommissie een uizonderding maken. Wel moet je dit optijd bespreken, dus voordat de examens zijn begonnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dit recht heeft een middelbare school.
Redenen voor ontzegging van een eindexamen kunnen onder andere zijn:
- Niet aan de exameneisen voldoen (bijv. een handelingsdeel niet gedaan hebben)
- Frauderen bij schoolexamens

En zo zullen er nog een aantal redenen zijn waarop een school een leerling zal ontzeggen van het eindexamen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan uiteenlopend zijn, misschien drugs verkocht op school? Te veel gespijbeld? Schoolgeld niet betaald (is dit verplicht?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste twee zaken die je noemt zijn redenen om iemand van school te sturen, niet om hem/haar te ontzeggen van het eindexamen. Niet-betaald schoolgeld durf ik geen uitspraak over te doen.