Kan ik het vak lichamelijke opvoeding laten vallen in dit geval?

Ik ben in 5 vwo blijven zitten, en nu heb ik ervoor gekozen 5 havo te doen. Dus ik heb al 5 jaar gegymd op school en normaal op havo doe je dat ook 5 jaar. Kan ik dit vak laten vallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je nou zo lui??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha leuk bedacht, trouwens gymlessen skip je toch gewoon?
Ritsuka
12 jaar geleden
als er een medische oorzaak is dat je niet kan sporten, mag je het overslaan, anders moet je gewoon meedoen. Is goed voor je, wat beweging. Ik kon wegens een operatie die ik had gehad niet meedoen met dingen als hardlopen, maar de rest deed ik gewoon.

Antwoorden (4)

normaal niet. lichamelijke opvoeding is belangrijk: een gezonde geest in een gezond lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gym is geen keuzevak. Dus in beginsel moet je er aan deelnemen. Misschien eens met je mentor praten over de mogelijkheden om niet of minder deel te nemen. Kijken of dat een oplossing biedt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kan ik je geen antwoord op geven, wel kan ik zeggen ga naar je mentor of teamlijder(ster) die je dit wel kan zeggen of kijken naar de mogelijkheden. Mij lijkt het als je een jaar bent blijven zitten, gewoon nog een jaartje en daar horen alle vakken bij die je het vorige jaar ook hebt gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je al lang van school??? Je schrijft teamleider namelijk met een 'korte' ei. ;) verder een goed antwoord!
Gym kun je niet laten vallen. Dat komt doordat het een verplicht vak is. Je moet het afronden om straks je diploma te halen. Ongeacht je een jaar extra moet doen.