Wat overstroomt er nou eigenlijk het land of de zee

Ik vroeg het me een keer af tien ik bedacht dat de rivier overstroomt en en het landt is overstroomt als het gaat om de zee

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Zee is maar een begrip, is niet meer dan een kuil met water tussen landen in, dit overstroomt en het water uit de kuil wat er teveel is overstroomt het land weer omdat het weg moet kunnen stromen... Dus eigelijk allebei:p denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geldt dus ook voor een rivier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad maar net hoe je het bekijkt: is land een stuk drooggevallen zee, of is zee ondergelopen land?
Bij vloed 'overstromen' twee keer per dag grote stukken land zonder dat iemand zich daar druk over maakt.
Bij een overstroming loopt een stuk dat meestal droog is onder water en dat kan erg vervelend zijn.
Het water stroomt over het land.
Het land word overstroomt door het water.
't is dus net hoe je het zegt denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan met mijn iPhone mijn bericht niet editten, maar als ik mijn berichtje nog eens lees dan overstroomt de zee! Het land word namelijk overstroomt door de zee. Al word er wel vaak gezegd dat het bad overstroomt, maar ik denk dat dat een foute uitdrukking is.
Misschien is "de melk kookt over" en niet "de pan kookt over" een vergelijkbare uitdrukking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
overstroomD
De zee stroomt over. Hij overstroomt het land. Dan is het land door de zee overstroomd.
Dan is er sprake van een overstroming.