Weet iemand waar je lesstof van basisschool groep 1 eventueel kan kopen?

Mijn zoontje is geweigerd op school(vanwege medische problemen waar zij niet mee overweg kunnen). Om hem niet achter te laten lopen op zijn leeftijdsgenootjes willen wij hem de leerstof zoveel mogelijk zelf al thuis/bij de gastouder laten leren. We hebben al miniloco spelletjes aangeschaft maar zijn er misschien nog andere mogelijkheden voor kinderen van groep 1?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Wat vervelend zeg!! Kan hij ook niet naar het medisch dagverblijf?

Ik als juf van groep 1/2 haal veel van www.kleutergroep.nl. Kleuren, cijfers, naam schrijven en ruimtelijke begrippen zijn belangrijk. Ook raad ik je aan om veel voor te lezen en er op uit te trekken (als dit kan) en zo veel woorden aan bod te laten komen.

Op Ned. 3 komt 's ochtends vaak het zandkasteel en koekeloere dit zijn educatieve tv-programma's die veel kijk met de kleuters.

Suc6 ermee!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de bieb hebben ze ook veel materialen

Andere antwoorden (9)

Je kan op internet zoeken voor een site voor hem.

Ik ken wel een site maar of het helpt weet ik niet.
www.jufmelis.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak een afspraak bij bureau MEE, die helpen je gratis op weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe dat liever niet, dan word het zo'n medisch traject
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn kind is door MEE geweldig geholpen naar speciaal onderwijs, geen medische tussenkomst. Ik denk niet dat jij weet waar je over praat.
Misschien heb je iets aan de volgende sites. Op de eerste kun je alle kerndoelen met leerlijnen van groep 1/2 tot 't eind van de basisschool per vakonderdeel vinden.
En op de site van Schoolmaterialen.com kun je veel materiaal vinden.
Overigens leren kleuters heel veel van spelen met andere kinderen, samen boodschappen doen, samen vanalles bekijken, knutselen en tekenen en dergelijke.
Heb je trouwens ook geprobeerd om een andere school te vinden waar ze wel met dit probleem om kunnen gaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heeft elk kind in Nederland recht op onderwijs. Dus is er geen andere mogelijkheid? Bijv een andere school?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier een site waar de basisschool van mijn kinderen hun boeken koopt. Er staan ook magazines, spelletjes e.d. in voor thuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al contact gehad met een leerplichtambtenaar, de onderwijsbond of de Inspectie van het Onderwijs?
Je zou hier niet alleen mee moeten tobben maar er hulp bij moeten krijgen.

Maar terugkomend op je vraag, de meeste scholen werken met de methode 'Veilig leren lezen' van Zwijsen.
Ze hebben voor deze methode ook een speciale website waar je precies kunt zien waar ze week voor week mee bezig zijn. Ze starten nu met kern 1: maan - roos - vis.
Op die site kun je ook materialen aanschaffen zoals spellen e.d.
Het zijn trouwens vrij prijzige materialen. De maan-roos-vis boekjes kun je vaak ook in de bibliotheek lenen, informeer daar naar waar ze staan, en wees er op tijd bij want elk schooljaar komt er een behoorlijke run op.
Budgettip: in de Slegte verkopen ze ook weleens (nieuwe) werkboekjes en andere materialen uit deze methode, het is de moeite waard om daar even te kijken.

Vergeet trouwens niet om SchoolTV aan te zetten, bij deze methode hoort het programma Leesdas Lettervos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slegte is een goede tip!
Misschien is de Wereldschool een oplossing. Alhoewel ik eerder vind dat je zoontje op een school terecht moet kunnen waar ze wél met zijn medische problemen om kun gaan.
De wereldschool is eigenlijk voor nederlandse kinderen in het buitenland, van 3 tot 16 jaar. Zie link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vooral het contact maken met kinderen.
Ga dus naar speelplekken en bouwspeeltuinen en andere gelegenheden waar kinderen zijn.
Als het kind over een paar jaar nog steeds geen school heeft, huiswerkned.nl heeft mij in groep 8 les gegeven toen ik ook niet meer welkom was op school door pesters die ze niet konden aanpakken.
Ze hebben daar echt heel veel boeken en kunnen online helpen. (ookal is het eigenlijk voor huiswerk)
Ik zou beginnen met leesboekjes om te leren lezen en in Utrecht zijn boekenwinkels (2e hands boeken) met allerlei lesmaterialen

Toegevoegd na 4 minuten:
Huiswerkned als het kind in groep 5 zit.
Eerder heeft weinig zin.
Al hoop ik dat jullie over 1 jaar een school hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze website staat leermateriaal at in het Montessori-onderwijs wordt gebruikt. Het meeste is wel vrij prijzig, zie ik. Er zijn ergens anders misschien ook wel varianten te krijgen die goedkoper zijn (zelf namaken kan ook).

Op de leeftijd van groep 1 is naast het hierboven al genoemde sociale gedeelte, motorische ontwikkeling ook iets belangrijks. Dingen aanraken, bewegen, opstapelen, in elkaar passen etc...

Succes met zoeken! Hopelijk vind je zo snel mogelijk `gewoon`onderwijs voor hem.