Loop ik erg achter?

Ik heb een mbo opleiding op niv 4 afgerond (onderwijsassistent). Ik wil aankomend jaar hbo biologie en medisch laboratoriumonderzoek studeren, zoals je kunt z'n sluit dit helemaal niet aan. Ik heb op de middelbare school bijna geen scheikunde of natuurkunde gehad, ik ben dus erg bang dat ik een grote achterstand heb. Beginnen ze op het hbo bij het begin? Zou ik het kunnen volgen of is het niet haalbaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je al aangenomen. Want het lijkt me inderdaad een handicap?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben al toegelaten

Antwoorden (2)

Het lijkt me een lastige overstap. Informeer bij de HBO van je keuze. Zie deze site:

http://www.carrieretijger.nl/opleiding/techniek/toegepast-onderzoek/biologie-laboratorium

Is de opleiding leraar biologie niet iets voor je? Dat past heel goed na OA, en de toelatingseisen zijn minder streng dan bij de opleiding die jij noemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De opleiding oa was een verkeerde studiekeuze en past niet bij me. Heb dus verder geen ambitie om voor de klas te staan.
Alle beroepskeuze en studiekeuzetests die ik heb gedaan komt uit bij deze opleiding, ben trouwens al toegelaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al toegelaten bent zou ik me geen zorgen maken! Gefeliciteerd trouwens :-) En je bent blijkbaar een doorzetter, want je hebt OA afgemaakt terwijl je er niets mee wilt doen. Geweldig!
Veel succes met je studie!
Ik ben toevallig HLO student. Als je de opleiding zou willen doen moet je wel bepaalde vakken op havo niveau hebben afgerond, of een mbo in die richting. Zoals ik je verhaal lees kom je niet in aanmerking voor de opleiding. Waarschijnlijk zul je nog bepaalde vakken (scheikunde natuurkunde bio etc) op havo niveau moeten gaan halen. Oftwel het natuur&gezondheid pakket. Ook bestaat een mbo versie van deze opleiding (MLO). Maar hiervoor geldt alsnog dat je natuur&gezondheid vakken moet hebben afgerond, alleen hiervoor hoeft het op mavo niveau.