Wat kun je bereiken met een vmbo basis diploma?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.1K
Kimath
12 jaar geleden
Alleen vmbo niet veel, ik raad je aan in elk geval MBO te proberen. Overal vragen ze dat papiertje.

Antwoorden (2)

Via het AOC zijn er verschillende MBO opleidingen: Surprising Nature: bos- en natuurbeheer, cultuurtechniek, watermanagement en boom- en sierteelt.

Animal Friends: paardensport- en houderij, dierenartsassistent en dierverzorger.
Good Food: voedingstechnologie, plantenteelt en veeteelt.
Mighty Machines: monteur, chauffeur en loonwerk.
Dynamic Design: bloem & design en interieur &

vormgeving.
Outdoor Life: tuin, park & landschap, stads- en landschapsdesign en sport, recreatie & toerisme.
Big Business: groene detailhandel, groothandel en logistiek, ondernemer.
Natural Health: natuur & gezondheid en zorg & leefomgeving.

Als je nog verder wilt bij MBO diplomas moet je even naar de site kijken in de bron
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met alleen een VMBO-basisdiploma ben je er nog niet. Je blijft namelijk leerplichtig tot je een zogenaamde startkwalificatie hebt. Dat is dan minstens een MBO niveau 2 diploma. Dat kan op een AOC (zoals je in een ander antwoord kunt lezen), maar ook op een ROC. Daar zijn niveau 2 opleidingen in de techniek, of in zorg & welzijn, of in de economische sector. Niveau 2 duurt meestal 2 jaar, en je kunt de opleidingen doen door twee jaar naar school te gaan, maar ook vaak als werken/leren traject. Dan ga je 1 dag naar school en verder werk je dan (mèt inkomen). Werken en leren (BBL) kan bijvoorbeeld heel goed in de horeca of in de techniek of in de detailhandel. Na het halen van dat MBO-niveau2-diploma kun je dan gaan werken. Maar doorleren kan ook, want na niveau 2 is niveau 3 en 4 nog mogelijk, en wie weet zelfs daarna nog HBO.
De decaan op je VMBO kan je veel meer vertellen!