Ik zou later graag cameraman en monteur van video's worden, kan je deze twee opleidingen combineren?

Later zou ik graag cameraman willen worden (quizprogramma's, kinder(quiz)programma's, humoristische programma's, films ... spreekt me allemaal wel aan), maar ook monteur (van programma's, video's...). Zou je deze twee opleidingen kunnen combineren?

(Als je verwijst naar hoge scholen, liefst dan geen Nederlandse scholen, maar Vlaamse, want ik woon in België.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zou hier eens naar toe kunnen surfen:
http://www.vrt.be/werken-bij-vrt/diversiteit

Daar vind je alles over werken bij de VRT, en je kunt er lezen over vacatures, stages, interne opleidingen en nog veel meer mogelijkheden. Ook kun je daar contact opnemen voor je vragen.

Vooral deze PDF file, te vinden op de subpagina "diversiteit", is heel lezenswaardig. Aan de hand van interviews met decorbouwers, producers, opnameleiders, redacteuren etc. krijg je een heel goed beeld, hoe het allemaal in zijn werk gaat. Het 1e gedeelte van de PDF file gaat vooral over opleiding en scholing.

http://www.vrt.be/sites/default/files/attachments/Brochure_Student_zoekt_mediaopleiding.pdf

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dit zit allemaal in dezelfde opleiding.
Je leert er filmen monteren regisseren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier is bijvoorbeeld al een opleiding in Belgie.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kun je het beste naar de filmacademie.
Als Vlaming mag je ook naar de Nederlandse filmacademie hoor!

http://www.ahk.nl/filmacademie/

In belgie heb je er 2. Ik dacht in Brussel en Hasselt.

Toegevoegd na 58 seconden:
Belgie