waarom hoef je voor een vervolg opleiding vwo maar 2 tot 3 jaar te studeren terwijl je normaal er 6 jaar over doet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

omdat je op de voorlopende opleiding (bv HBO) al heel veel kennis hebt verkregen. dit hoef je niet nog allemaal over te doen, maar je begint dan ongeveer halverwege. stel je maar voor, als je een opleiding toegepaste biologie HBO doet, heb je in die 4 jaar al veel meer geleerd een een vwo-er in 1 jaar, dan ga je niet hetzelfde doen (zeker niet omdat je vaak na 1 jaar hbo al naar de universiteit kan.)

Toegevoegd na 3 uur:
ik nam aan dat je met vervolg opleiding de universiteit bedoelde en niet het vwo zelf als je eerste de havo gedaan hebt. het is maar net hoe je het leest, alsnog excuses.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je bedoelt dat je het na de HAVO doet. Dan is het alleen nog maar een kwestie van de extra stof die VWO leert ten opzichte van HAVO en dat hoeft geen 6 jaar te duren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Ja omdat alles makkelijker wordt is met heel
Veel opleidingen zo....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je daarvoor al VMBO en/of HAVO hebt gedaan. En beheers je de stof van de onderbouw van VWO al.