Wat is gebruikelijk? Met de vlag

Hallo

Ik ben pas geslaagd . En nu vroeg ik me af. Tot wanneer de vlag buiten gehangen word? Wat is gebruikelijk?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Kimath
12 jaar geleden
Gefeliciteerd :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha dankje :)

Antwoorden (6)

Tot zonsondergang, daarna hoort een vlag binnen te worden gehaald.
Gefeliciteerd trouwens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij zonsondergang hoort de vlag weer gestreken te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en na zonsopkomst mag hij weer hangen.
Ik heb hem gewoon 1 dagje laten hangen. Ik zie anderen m wel eens weken laten hangen en dat vind ik niet normaal.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi om te lezen dat iemand nog wat waarde hecht aan oude Nederlandse tradities. +
Tussen zonsopkomst en ondergang is al gezegd.
Kleine aanvulling, je mag de Nederlandse vlag laten hangen na zonsondergang, maar dan moet hij wel verlicht zijn. En bij het strijken van de vlag mag deze de grond niet raken.
Maar goed, dat is wel heel officieel. Gewoon een dagje laten hangen en genieten van het feit dat je bent geslaagd!
Gefeliciteerd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat fijn voor je, geslaagd! Top! Gefeliciteerd!

De vlag met de rugzak bij slagen, die mag best de regels overtreden. Hier hebben ze overal een dag of drie, vier dag en nacht buiten gehangen. Fantastisch om overal die vlaggen te zien. Wat een blijdschap voor de geslaagden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier hangt de vlag en de slingers al een dikke week, deze week komen de diploma uitreikingen en daarna ruim ik alles weer op.

Gefeliciteerd!!!