Wat is het verschil tussen examentrainingen en examenbundels?

Toen ik mijn boeken voor volgend jaar aan het bestellen was, vroegen ze of ik ook examentrainingen en/of examenbundels wou kopen. Wat is hier het verschil tussen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Examenbundels zijn de boeken uitgegeven door ThiemeMeulenhoff. Daarin vindt je van een vak een aantal jaargangen oude eindexamens, voor een deel met uitwerkingen en cijfermodel. Er staat voorin kort hoe je een examen aanpakt.
Van andere uitgeverijen heb je ook eindexamentrainingsboeken. Daarin staat meer uitleg. Soms staan er geen complete examens in, maar losse opgaven uit examens.
Zelf werk ik als begeleider van eindexamenkandidaten. Tot nu toe heb ik meer gewerkt met examenbundels. De keren dat ik met een examentrainingsboek gewerkt heb, zaten er een paar fouten in en waren ze wat minder overzichtelijk.

Waar je trouwens nog wel wat aan zou kunnen hebben zijn de bundels 'Samengevat' (zo heten ze). Daarin vind je in een boek alle theorie die je moet weten voor je eindexamen.

Voor school is het handig om examenbundels te hebben als er in de klas uit gewerkt wordt. Maar op internet zijn ook alle oude examens te vinden met uitwerkingen.
Het verschil met de eindexamenbundels is dan, dat op internet het antwoordmodel voor de docenten staat (die ze gebruiken om het eindexamen na te kijken) en in de eindexamenbundels staat er een duidelijker uitleg voor leerlingen bij.