Krijg je wiskunde B en natuurkunde bij bouwkunde??

Welke vakken krijg je onder andere bij bouwkunde??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Ik heb een tijdje bouwkunde gedaan (erg leuk!), maar was er niet geschikt voor omdat ik geen Natuurkunde, Scheikunde en Wiskunde B1,2 had.
Tegenwoordig hebben ze de titels van Wiskunde veranderd naar Wiskunde A - D volgens mij, in dat geval zal je het even moeten navragen bij je eigen school. Als je nog gewoon wiskunde a1,2 en b1,2 hebt gehad dan kan je er wel van uit gaan dat je wiskunde b1,2 nodig bent.

Vakken die je gaat krijgen:
Basis bouwkunde (= combi van natuurkunde en beetje scheikunde)
Tekenen (verschillende soorten)
Wiskunde (ja, echt gewoon wiskunde, formule na formule)

Als je geen ster in deze vakken bent dan is het niet te doen, als je ze nooit gehad hebt ook niet. Ik heb het niet langer dan een maand volgehouden, wiskunde kon ik nog bijbenen, maar natuurkunde snapte ik gewoon niet, de termen, tekens et cetera.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoe het vroeger was weet ik wel:"bouwkunde, mechanica
Bijv.om constructies te berekenen, handtekenen architectuurgeschiedenis, staal- en betonconstructies,
perspectieftekenen, bouwkunde praktijk,stereometrie
schetsen, lijntekenen, alles en meer bij de HTS
Voor architect studeren kwam daarbij een HBO-opleiding met de nadruk op ontwerpen en architectuur aan een academie of meer technisch de Hogeschool in Delft (ingenieur) Tegenwoordig zal de automatisering een
belangrijke rol spelen op al die gebieden.