Hoe kan je inzicht creeren in scheikunde?

Voor mij is dit een heel moeilijk vak, ik heb misschien een keer een voldoende gehaald. Volgend jaar heb ik een tentamen scheikunde, help.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Op bol.com bijvoorbeeld zou je het boekje "samengevat vwo scheikunde" kopen. Staat veel in met uitleg en voorbeelden. Ook zou je bijles kunnen nemen of Huiswerkbegeleiding kunnen nemen. Succes!:d
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar tips:
- Neem bijles. Een op een begeleiding kan vaak goed werken, iemand heeft echt alle aandacht voor je.

- Koop boekjes over de examenstof, samengevat zoals hierboven dus al gezegd is bijvoorbeeld heel goed. Maar er zijn nog meer boekjes. Als je dezelfde stof op meerdere manieren wordt uitgelegd, krijg je er ook meer inzicht in.

-Herhaling is heel belangrijk! Soms als je iets twee maanden geleden nog niet begreep kan als je het weer herleest het kwartje opeens vallen. Maak ook sommen bijvoorbeeld twee keer.

-Maak ook oefeningen buiten het boek om. Je docent heeft vast wel oefeningen, of maak bijvoorbeeld opgaven uit de examenbundel. Kijk ook op internet, je boek heeft vast wel een website waar extra uitleg en oefeningen op staan.

-Als je visueel ingesteld bent, kan het helpen om eem molecuulbouwdoos te hebben. Zo wordt de stof van levendiger en misschien krijg je meer inzicht daardoor.

Geef in ieder geval niet op, misschien moet jij wat meer moeite doen, maar uiteindelijk kom je er wel!
Als je volgend jaar examen moet doen is het wel slim om nu al serieus aan de slag te gaan en niet op het laatste moment te wachten.