is er een school waar je hbo geschiedenis kunt studeren?

geen leeraren opleiding !!! graag met plaats en als het kan met bron!!!

Toegevoegd na 5 minuten:
mijn leeftijd is 16 ik doe havo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.9K

Het beste antwoord

Ik kende geen enkele HBO opleiding Geschiedenis die niet met het vak 'leraar' te maken hebben. Ik heb via google ook nog flink gezocht maar niets gevonden.

De enige optie die je hebt is een hbo opleiding te gaan volgen, dan bij voorkeur toch maar een jaartje lerarenopleiding Geschiedenis. Als je dan je propedeuse hebt gehaald dan kun je op vrijwel iedere universiteit terecht voor een studie Geschiedenis. Dat is denk ik de beste manier voor jou om te vinden wat je zoekt.

Ik heb een linkje toegevoegd naar de site van de universiteit Groningen waarin e.e.a. is uitgelegd en je kunt zien welke univ. studies geschiedenis er zijn.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een geschiedenis-opleiding op HBO niveau bestaat niet (behalve dan de lerarenopleiding); op het HBO word je opgeleid voor een beroep en niet voor de wetenschap.

Als je archeologie wil gaan studeren zoals ik lees in je toelichting, kun je beter na je HAVO nog het VWO doen. Er zijn trouwens wel archeologie-opleidingen op HBO niveau, misschien is dat wat voor jou?