ongewenst gefilmd en belachelijk maken. Wat zijn mijn rechten?

Mijn gymleraar filmt een klasgenoot van mij voor een opleiding. Ik heb gezegd dat ik erbuiten wil zijn en dat ik in m'n eentje iets aan de achterkant doe. dat vind hij goed. maar hij filmt mij toch stiekem om het feit dat ik ff uitrust omdat buikspieren gewoon zwaar is. hij zegt dat ik niks doe en ik ben kwaad, ben gewoon woedend om dat hij mij zelfs gewoon uitlacht. ik weet niet wat ik deed maar gooide plotseling met een stoel. Is dit terecht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

je hebt duidelijk gezegd dat je niet gefilmd wilt worden dus zit de leraar helemaal fout.
Met stoel gooien was ook helemaal fout! Ga naar je mentor, de rector, vertel het je ouders. Het deugt niet wat die man doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is jouw goed recht om aan te geven dat je niet gefilmd wil worden en de gymleraar zou jou dan ook niet moeten filmen.
Neem contact op met je mentor en leg het probleem uit.

Een goed gesprek, kan vaak al veel oplossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat met die stoel gooien niet de juiste oplossing was, wist de vragensteller wel, dat maak ik tenminste wel op uit de vraag.
Al staat 'is dit terecht' wel ongelukkig net achter het stoel gooi incident, ik denk niet dat de vraag is of met stoelen gooien terecht is.
het feit dat je met een stoel gooide naar je gymleraar is niet terecht, je had dit zekers anders moeten aanpakken want als hij wil kan hij hiermee naar de directeur gaan en zou je evt een probleem hebben , je had naar hem toe moeten gaan en met hem gaan praten , hij accepteerde jouw wens niet en daar kan je boos om worden maar je had die stoel niet moeten gooien .

kijk of je met de leraar kan praten zodat jullie beide je verhaal kan doen en elkaar misschien wel begrijpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het filmen voor schooldoeleinden is dan is er ook niets mis mee en staat vast in de reglementen van de school dat ze je mogen filmen. Waarom zou je daar ook een enorm probleem van maken? Of is het filmpje ergens gepubliceerd of openbaar getoond?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik maak er geen probleem van het is een probleem. Als ik aangeef dat ik dat niet wil omdat het bij mij wat slecht ligt, en dat zeg ik dus niet moet hij me ook niet stiekem filmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinkie heeft gelijk. Mensen hebben rechten en al iemand niet gefilmd wil worden dan moet hij serieus worden genomen. Wat de reden daar dan voor is dat maakt dan niet uit!
Uw wens om niet gefilmd te worden was zeker terecht. Het gebruik van fysiek geweld daarentegen niet.
In mijn eigen bescheiden mening is de situatie daardoor in balans.
Die man heeft u gefilmd... EN hij heeft een stoel naar zich gesmeten gekregen.
Als je weet dat geweld een gevoelig punt is bij het onderwijspersoneel (zij kunnen hier zelfs aparte verzekeringen voor afsluiten) denk ik dat je het verste komt door te relativeren. Tijd haalt alles in. Vroeg of laat.
Maar ik zou u aanraden uw excuses te gaan aanbieden aan uw leerkracht voor het geweld. Ook al zijn ze niet gemeend... Het is een volwassen houding die u mentaal boven uw leerkracht zal zetten en het verschil zal maken in de manier waarop deze leerkracht over u zal praten tegen andere leerkrachten.

tot slot vergeet niet dat leerkrachten ook maar mensen zijn die 's morgens meestal vroeger dan u uit hun bed moeten om vervolgens te werken voor hun geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook al is het voor school, dan nog mag een film zonder toestemming niet gepubliceerd worden. Of te wel, de film mag publiekelijk niet worden vertoond, niet online worden gezet en zelfs niet op de school-site worden gezet wanneer jij dat niet wilt. Filmen op zich mag volgens mij wel, maar vertonen is schending van de privacy. Met die stoel gooien is niet tactisch maar hij had wel moeten stoppen met filmen toen jij dat vroeg!! Ga een goed gesprek in ieder geval aan! Succes ermee !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opnamen zijn illegaal. Directie van school brief sturen over activiteiten van gymleraar. Eis onderzoek (pornografische activiteiten). Wet op bescherming privacy geeft je recht op vernietiging materiaal.

Zijn filmactiviteiten middels een brief aan alle leerlingen en ouders gemeld?

Doe evt aangifte bij schoolinspectie en politie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pornografische activiteiten? Heb ik ergens overheen gelezen?