hoe kan ik doventolk worden?

Hoe/Waar kan ik een opleiding volgen als doventolk. Dus het leren van gebarentaal. Om "vertaler" en tolk te kunnen worden voor doven en slechthorenden.l

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Aan de HU
'Arbeidsmarktperspectief

Waar je na je studie gaat werken, hangt af van je keuze wat betreft de variant leraar of tolk en natuurlijk je eigen voorkeur. Er is veel vraag naar tolken, dus met eigen initiatief moet je zeker werk kunnen vinden. Tolken zijn vaak als ZZP-er (zelfstandige zonder personeel) aan de slag.

Ook voor leraren NGT is het beroepsperspectief goed. Er is een groeiende markt voor docenten NGT/NmG (Nederlands ondersteund met gebaren) binnen het SH (slecht horend)- en ESM (ernstige spraak- en taalmoeilijkheden)-onderwijs.'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit was best zinvol. Bedankt.

Andere antwoorden (1)

Dat is ook een (keuze-)vervolg op de logopedistenopoleiding.