Iemand verstand van m&o?

Kan iemand my uitleggen over de bruto en nettowinst opslag methode? Iemand een makkelyke manier om die methodes toe te passen? En wat zyn overheadskosten? (overheidskosten?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Stel je koopt spullen in voor 1 euro. Je verkoop ze voor 2 euro. Dan is je bruto winstopslag 100%, dus ook 1 euro.

De overheadkosten (vaste lasten zijn dat) trek je van de brutowinstopslag af.

Je hebt bv dus voor 100 euro spullen gekocht, en voor 200 verkocht. Houdt je 100 euro brutowinst over. Verder heb je 75% vaste lasten (dit zijn bv je huurkosten etc)

100 euro bruto winstopslag - 0,75 overhead = 0,25 netto winst.