Twee vragen in 1 over stage jaar 2 opleiding hbo-v?

Ik ben nu eerstejaars. Volgend jaar ga ik al vlug stagelopen. Er staan een aantal ziekenhuizen op de lijst. Ik vraag me af op welke afdelingen je dan komt stage te lopen in het ziekenhuis als je nog maar 2e jaars bent.
Ook heb ik een volgende vraag: Dit jaar hoefde ik voor mijn stage niet op kamers omdat het in de buurt was. Volgend jaar moet ik misschien verplicht, om de plekken op te vullen. Ik zie dit echter niet zo zitten, heb vlug last van heimwee. What to do?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In principe kan dat op alle afdelingen zijn met als uitzondering de IC, CCU of SEH ( intensive care, hartbewaking of spoedeisende hulp ) .
Je hoeft je geen zorgen te maken over de zwaarte van een afdeling, hoe specialistisch of moeilijk het ook lijkt, je mag niet meer dan dat je mag en als stagiaire sta je in principe "overgepland" dus kan je ook gewoon alleen kijken ( alhoewel het natuurlijk gewaardeerd wordt als je meehelpt waar het kan )

Betreft de heimwee, dat is een hele andere vraag. Het is nog ver weg, dus misschien kan je alvast wat oefenen met op vakantie gaan zonder je ouders of bij familie ver weg logeren? En zodra je op kamers bent dagelijks bellen en elk weekend naar huis?