Wat te doen als ik mijn Propedeuse net niet heb gehaald?

In een ongunstig scenario zou ik 58 van de 60 Studiepunten (ETCS) halen. Ik ben niet van plan verder te gaan met deze studie omdat ik hier mijn toekomst niet in zie.

Is het mogelijk om alleen dit onderdeel (volgend jaar) te herkansen waardoor ik alsnog mijn Propedeuse heb en kan doorstromen naar een Universiteit?

Toegevoegd na 2 uur:
Eerstejaars Commerciële Economie aan de Haagse Hogeschool. Zijn hier geen standaard regels voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Per school en per studie wordt dit verschillend geregeld: bij sommige studies heb je compensatiepunten, dus als je bijvoorbeeld voor een paar vakken een hoog cijfer hebt gehaald, haal je alsnog je propedeuse. Soms kun je ook nog een derde herkansing doen in de zomervakantie. Maar dit is echt per school verschillend dus je zult echt aan de begeleider van je studie dit moeten vragen.