Waren de Nazi's nou fascistisch of nationaal socialistisch.

Of zijn ze hetzelfde het fascisme hebben ze het gevoel van de eigen groep voorop, grote nationalistische gevoelen, vrouw verheerlijkt als moeder, invloed op de cultuur, fascisme verheerlijkt de daad ga uit van gevoel niet van verstand, mens ongelijk moet geleid worden een baas en groepen mensen in corporaties dit is bij het fascisme (exl aanvullende kenmerken) maar geld dit ook voor de nationaal socialisten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ha, die Whitley;

Zoals uit de eerdere antwoorden al blijkt hebben de nazi's zichzelf een apart labeltje opgeplakt, maar als je ze onder de hoofdnoemer 'fascisme' schaart maak je daar echt geen inschattingsfout mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het woord 'nazi' is afkomstig van Nationalsozialist, de Duitstalige term voor een aanhanger van het nationaalsocialisme. De afkorting 'nazi' is analoog aan het iets oudere 'sozi', wat in het Duitsland van het begin van de 20e eeuw de volksnaam was voor een aanhanger van het socialisme. De term 'nazisme' is van 'nazi' afgeleid en wordt tegenwoordig gebruikt als afkorting voor nationaalsocialisme. Men gebruikt het ook als pejoratief bijvoeglijk naamwoord ('dat zijn nazistische praktijken')
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De nazi's waren nationaal socialistisch, het Italië van Mussolini van fascistisch.

Laat je overigens niet verwarren door de naam. Het nationaal socialisme heeft werkelijk he-le-maal niets te maken met socialisme!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke super bedankt ik dacht al met het leren''de nazi's waren toch niet socialistisch'
Fascisme is een dictatoriale regering, gekenmerkt door een door de staat gecontroleerde economie, een ’gelijkgeschakelde’ maatschappij en een ideologie van strijdlustig nationalisme.

Het nazisme is een soort fascisme zoals beoefend door de Nationaal-Socialistische Duitse Arbeiderspartij onder Hitler.