Als het goed is heeft iedereen op de middelbare school engelse les. Sommige basisscholen hebben ook al Engelse lessen.
Dus hoogst waarschijnlijk spreekt en begrijpt 90% van de jongeren Engels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol! De lessen die je krijgt zijn vaak zo onder het niveau van spreken :)
Goed engels spreken en begrijpen is een relatief begrip, hierdoor is het moeilijk om te meten wanneer iemand wel of niet goed genoeg engels spreekt en begrijpt.

Mensen van die leeftijd die goed engels spreken en begrijpen komen vooral uit de VS, Engeland zelf en de west-Europese landen.

En dit genomen als een percentage van de wereldbevolking tussen de 12 & 23 jaar is klein, in Afrika of het Midden-Oosten wordt amper engels gesproken.

Ik zou een wilde gok wagen op zo'n 20% van de jongeren tussen de 12 en 23 jaar :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer spreek je en begrijp je de taal? Als je gedropt wordt ergens in engeland, en je moet weer naar huis komen, spreek je dan de taal? Of als je een gesprek op goed niveau kan voeren?

Ik ga er wel van uit dat je met 'spreken en begrijpen' van de taal bedoelt dat je behoorlijk je weg kan vinden in een Engelssprekend gebied.
Nu is de vraag nog of je het over jongeren in alleen Nederland of over de hele wereld bedoelt?

Ik schat zelf dat het in nederland zo'n 60% is. Kinderen van 12 tot 14 kunnen meestal sowieso nog niet goed engels, en van 15 tm 18 jaar zal dat ook wel mee vallen.

Over de hele wereld is het veel minder. Ga uit van 60% in duitsland, 100% in US en UK. En van 30% in Spanje frankrijk italie. En 10% van de rest van de wereld (wat, denk ik nog steeds veel te hoog is). Dan kom je uit op (Ik ga uit van de gehele wereld bevolking, er van uitgaande dat er overal evenveel aantal 12 tot 23 jarige zijn maakt dit niet uit.) 309(US)+62(UK)+40(andere engelstalige kolonies)+50(60% van duitsland)+50(30% van FR+Italie+Spanje)=511

6800 mensen totaal
Daarvan al 623 gehad. Er blijft dus nog
6177 over, neem daar 15% van = 618
Totaal is 511+618 = 1129
1129 op 6800 is 16,6%

(Aantal mensen waar ik mee rekende keer miljoen)
Ik denk zelf dat het wat hoog is, omdat gemiddeld de rest van de bevolking (denk aan china, india, afrika, zuid-amerika) niet 1 van de 10 de jongeren goed engels spreekt.