Hoe snap je wiskunde?

Ik heb bijna mijn examen van wiskunde A maar ik heb het nooit goed gesnapt. Ik sta onvoldoende en wil dus zo goed mogelijk proberen te scoren maar hoe? Als ik opdrachten maak vind ik alles zo onlogisch en ik snap het gewoon niet, dus mijn vraag is of iemand tips heeft hoe ik het onder de knie kan krijgen, want ik heb er best veel moeite mee en heb er dus ook echt totaal geen zin in...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Zoals al gezegd moet je veel oefenen. In die zin kom je er te laat mee en had je eerder hulp moeten inschakelen. Je hebt nu geen tijd meer om alle onderwerpen te oefenen.

Kijk hier op blz 5 wat er in ieder geval aan onderwerpen op het CSE komen:
http://www.examenblad.nl/9336000/1/j9vvhinitagymgn_m7mvh57gltp77x8_n11vg41h1h4i9qd/vi91ec3fkzhd/f=/bestand.pdf
Kijk naar de onderwerpen die in je examen moeten voorkomen en streep weg wat je daarvan al redelijk goed kan. Concentreer je op de onderwerpen die nog niet goed gaan.

Ga oude examens op internet oefenen (bv. via www.examenblad.nl ). Of oefen bv. kansrekenen op http://www.wiswijzer.nl/pagina.asp?nummer=64 Daar staan ook uitwerkingen bij. Je kunt ook een samengevat kopen, voor de theoretische ondersteuning.

Schrijf tijdens je examen alles op wat je weet, ook al kun je het niet uitrekenen. De berekening of uitleg in woorden levert vaak al punten op.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat je er geen zin in hebt snap ik jhaa;) maar wiskunde is toch gewoon oefenen, oefenen en oefenen, maar sommigen snappen het gewoon in 1x en andere weer wat later

succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond het ook altijd erg lastig. Ik had het meest aan ezelsbruggetjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan, waar je precies moeite mee hebt.

Een suggestie: leer Logo. Dat is een leuke en visuele manier om logisch te leren denken. Een groot percentage leerlingen (was dat 20%?) werd na het leren van Logo beter in wiskunde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms snap ik dingen door zelf na te denken zonder dat de leraar het uitlegt gewoon uit het boek

stap 1 let heel goed op
stap 2 maak de vragen als je ze niet snapt kijk in antwoorden boek en probeer er een berekening bij te bedenken

Lukt het niet snap je het alsnog niet?
vraag een uitleg aan het einde van de les
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oefenen oefenen oefenen heb ik ook moeite mee ( maandag examen!!)