Zijn er weinig banen na een studie bouwkunde?

Kwil graag bouwkunde studeren. Veel mensen zeggen dat de bouwsector niet goed gaat en dat er weinig banen zijn. Is dat zo??
En zijn er ook meisjes in die opleiding

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Volgens de TU Delft zijn de vooruitzichten op een baan goed.
"Na je opleiding heb je als bouwkundig ingenieur een goede kans op een baan. Afhankelijk van de gekozen mastervariant, kun je aan de slag gaan bij ontwerp- of adviesbureaus, bouwondernemingen, woningcorporaties, projectontwikkelaars of de overheid. Een zelfstandig ontwerpbureau beginnen kan ook."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij van wc-eend adviseren wc-eend... ken jij dat?

Andere antwoorden (2)

Nú is het weer een heel andere situatie dan over vier jaar. Je kunt niet vooruitkijken. Doe waar je goed in bent. Je ziet het wel tegen die tijd.
Een mooie opleiding, waarmee je ook in het buitenland aan de slag kunt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het probleem is dat er op dit moment weinig banen zijn in een hoop sectoren, niet alleen in de bouw. in de luchtvaart beweegt niks, de zorg wordt steeds slechter, de ICT begint langzaam ook "vol" te raken en ga zo maar door. maar om nu geen opleiding te doen omdat je over 4 jaar MOGELIJK niet 1,2,3 aan een baan komt is onzin.

bovendien, met dit soort opleidingen is er geen enkele risico. het is een opleiding betaald door de overheid, je leent mogelijk 20.000 euro aan stufi, meer niet (is een optie, geen verplichting, dus mogelijk 0 kosten!!!). dat kun je terugbetalen ook al ga je vakkenvullen bij de albert heijn.

ten tweede, 9 van de 10 banen op HBO niveau vragen geen specifieke diploma, maar een HBO denkniveau. jij hebt dat, de bouw is redelijk technisch, dus je komt echt wel aan de slag, al is het een andere branche. als er geen werk is, dan ga je echt niet zeggen dat de autoindustrie je niet bevalt omdat je graag wolkenkrabbers bouwt. dan ga je maar auto's ontwerpen totdat er werk in de bouw is!

kortom, begin er aan en veel succes met bouwen!

PS:

ik volg een piloten opleiding waarvan de kosten 150.000 euro bedragen, en dat moet je zelf betalen (je leent het bedrag en geeft het terug als je gaat werken). mocht ik geen werk vinden, dan heb ik pas een probleem. en momenteel zijn er meer dan 1000 piloten werkloos, die de afgelopen jaren van de schoolbanken kwamen. om niet over de ervaren piloten die ontslagen zijn te beginnen...