Is het moeilijker of makkelijker geworden om een VMBO diploma te halen dan vroeger?

Ik was effe nieuwsgierig of ze het vroeger makkelijker hadden dan nu..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

"Vroeger" was er nog geen VMBO... Er is een normhandhaving voor examens en daardoor zouden de examens van het VMBO in verschillende jaren van "vergelijkbare moeilijkheid" moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vind dit moeilijk te vergelijken, ik heb zelf ooit LEAO gedaan , twee van mijn zoons doen nu VMBO

Ik vind vooral dat er erg veel verschillende vakken zijn, sommige wel leuk en nuttig, maar het maakt het allemaal niet duidelijker.
Vakken als verzorging, techniek bv,

Verder is er ook verschil in VMBO T en VMBO kader natuurlijk.

Makkelijker ? Moeilijker? vooral heel anders.