Welke universiteit kan ik het beste in engeland kiezen??

ik ben een leerling uit de tweede klas van het VWO en ik wil graag later in engeland gaan studeren. Ik zou graag naar cambridge, st. andrews of oxford gaan. Welke kan ik het beste kiezen?? en wat zijn de eisen daarvoor?? heb ik er kans op dat ik er mag studeren??

mvg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Als je tweetalig onderwijs volgt kan het zijn dat je in de 3e of 4e naar Oxford gaat. Bij ons op school is dat namelijk wel zo. Als dat bij jou school ook zo is, kan je alvast zien hoe Oxford is. Veel succes, je moet erg hard bikkelen om daar te komen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm.. Je kan naar elke uni gaan. Oxford en Cambridge staan iets beter aangeschreven dan St Andrews. Let wel op wat je wilt gaan studeren. De kwaliteit van de opleidingen verschilt zelfs bij de hele goede universiteiten nog wel.

om binnen te komen moet je goed zijn (Wat je in principe al bent met een VWO diploma, stuur wel een document mee waaruit blijkt dat VWO studenten in principe tot de top 6% van de leerlingen in Nederland horen); Als je daarbij 8-en op je eindlijst hebt, maak je een goede kans.

Daarnaast is geld nodig. Het is niet goedkoop om aan deze universiteiten te studeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag die moeilijk te beantwoorden is. Ik ben een loopbaan adviseur in Engeland. De drie universiteiten die je hebt gekozen zijn zeer moeilijk om binnen te geraken. Om de toelatingsvoorwaarden te bekijken kan je best een kijkje nemen op www.ucas.com, waar je alle britse universiteiten en cursussen vind. op de volgende link kan je universiteiten en hun studierichtingen vergelijken; http://www.guardian.co.uk/education/universityguide. selecteer je studierichting en je kan dan ziel hoe die drie universiteiten het ervan afbrengen. Eer zijn ook honderden andere zeer goede universiteiten.
Om je kansen te verhogen moet je ernstig uitkijken naar werkervaring in eender welke job die je 'personal statement' versterkt (vaardigheden die je nodig hebt in je studies of beroepskeuze etc...). De toelatingsvoorwaarden zijn over het algemeen zeer hoog. A levels in dit land worden gegradeerd van A* tot G. Voor de meeste richtingen aan die univesiteiten vragen ze drie A*s ter vergelijking. Het is best dat je ze een emailtje stuurt om te vernemen hoe het met jou kwalifikaties ligt. Je zal waarschijnlijk ook een ingangstest moeten doen en een interview.
Universitaire studies in Engeland worden vanaf 2012 drie keer zo duur.. maximaal £9000 per academish jaar, maar je kan wel een studie lening krijgen. In Schotland is het helemaal anders, daar is het waarschijnlijk min of meer gratis, maar dit kan veranderen!
Laat me weten als je iets anders nodig hebt.

Marc