Hoe kan je het beste je engelse woordenschat vergroten? Veel tv kijken en lezen?

Op school krijg ik wel engels, maar niet voldoende genoeg om mezelf te ontwikkelen in mijn woordenschat, en zinsopbouw. Ik kijk opzich wel veel tv maar dan altijd met het NL ondertiteling.. Waar kan je het oefenenen en leren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (11)

Zelf heb ik mijn woordenschat enorm uitgebreid door engelse films zonder ondertiteling te kijken. Dus wanneer je een film opzet doe dan even de ondertiteling uit. En gewoon en woordjes die je krijgt leren. Zo herken je in de toekomst die woorden en begin je veel woorden te leren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
engels gesproken met engelse ondertiteling is beter, je hoort het en leest ook nog een keer hoe je het schrijft.
hierdoor leer je zowel luisteren als lezen tegelijk. begin met disney films, dit engels is vaak op simpel niveau maar de verhalen zijn ook voor tieners/jongvolwassenen/volwassenen niet echt zo saai dat je gewoon niet kijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar door zonder ondertiteling leer je heel goed om bepaalde uitdrukkingen en vaste woordsoorten te herkennen en te leren. Vaak wordt er bij het lezen niet naar de taal geluisterd en lees je alleen nederlands
Ik heb speel dan online games en praat altijd Engels met hun, heel handig om je Engels te verbeteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stage in engeland? Als dat niet mogelijk is...mijn zusje heeft in de vakantie tussen havo 4 en 5 een summer course gevolg op een Universiteit in Amerika. Anyway..ik denk dat je het echt het beste leert door er heen te gaan. En kijk intussen naar BBC en CNN ;) succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn ervaring engelse boeken lezen. Kies iets wat je leuk vindt, in het begin is het echt kut, maar naarmate je verder gaat raak je dieper in het verhaal en vergeet je dat je engels aan het lezen bent. Na één boek merk je al grote vooruitgang!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke! Ik heb wel aantal engelse boeken maar omdat ik er steeds geen geduld mee had kapte ik ermee om het te lezen! Maar ik wil het zo goed mogelijk beheersen, dus ik ga het gewoon nogmaals proberen en het helemaal uitlezen;)
mij is de taal leren het best gelukt door een account te maken op www.secondlife.com
je leert iedereen spreekt de taal en op een dag praat je vanzelf mee.
buiten het standaard engels op school heb ik via dit spel veel geleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ow thanks... İk ga het ook proberen:)!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en is nog leuk tijdverdrijf ook.
Kijk op tv naar Engelstalige sportprogramma`s. Bij voorkeur natuurlijk over sporten die je interesseren.

Kijk naar wat je ziet en luister naar de commentatoren.
Je zult steeds beter gaan begrijpen waar ze het on topic en off topic over hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk op de BBC naar nieuwsprogramma's, omdat daar alle mogelijke onderwerpen aan bod komen. Men spreekt goed en duidelijk Engels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Speel online Engelse games (zoals IMVU) :p
of op je game console (wii, ds, xbox, psp, playstation, gamecube, noem maar op)

Meerdere opties die mogelijk zijn:

- Ga naar Engeland zelf!!! :D
- kijk CNN
- Lees Engelse boeken
- probeer veel Engels te schrijven en te praten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk engelse films op dvd met de engelse subtitels aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Log in op een Engelse chatbox en ga dagelijks chatten met Engelsen en je zal zien dat je Engels enorm snel vooruit gaat. Wel opletten dat op een chat in Nederland nogal wat taalfouten zijn en dat daar dus niet anders zal zijn,maar je woordenschat zal enorm omhoog gaan. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-kijk Engelse Tv
-lees Engelse Boeken
-ga Naar Engeland
-spreek af dat je de hele dag alleen Engels Praat