ik heb een rot leraar voor natuurkunde waardoor ik het niet goed snap. kunnen jullie me helpen of een tip geven, want ik moet examen doen dit jaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Je kunt iemand die vorig jaar examen heeft gedaan vragen om j e bijles te geven. Of aan iemand uit je huidige leerjaar, die heel goed is... Ook zijn er per school vaak bijles-mogelijkheden, vraag ernaar via je mentor! Tot slot kan je bijles via een commerciele organisatie verkrijgen. Daar moet je of jouw ouders helaas wel voor betalen! Hoe sneller je begint met bijles, hoe sneller je weer bij bent! Succes met je examens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De belangrijkste tip is sowieso veel examens oefenen, zodat je de manier van toetsing een beetje snapt, dan heb je dat in ieder geval voor elkaar.

Kijk verder eens naar Samengevat, of naar onderstaande bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag of je les kunt krijgen bij een andere leraar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt in Leiden een bijspijkercursus om je voor te bereiden op je eindexamen. Ik heb het destijds gedaan voor economie en heb er enorm veel aan gehad, het is specifiek gericht op je eindexamen. Het is wel prijzig, maar opzich een kleine investering voor je toekomst is niet erg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.sslleiden.nl/websites/overzicht-alle-cursussen/
Link naar de cursus
Er is een revolutionair leerconcept in opmars die steeds meer aandacht krijgt in de (vooralsnog voornamelijk Amerikaanse) media.

Het is het concept van Salman Khan; The Khan Academy.

Onlangs mocht hij ook spreken voor TED. Daarnaast heeft hij recent, meen ik, zo’n 2,3 miljoen dollar aan subsidie van Bill Gates, Google, en nog wat instanties gekregen. Of misschien was dat zelfs alleen nog maar van Google.

Het vereist wel kennis van de Engelse taal, maar Salman Khan’s manier van uitleg wordt door velen geprezen. Ook door mij, ondanks dat ik vind dat hij soms net iets te repetitief en daardoor langdradig is. Maar dat is ook wel weer de didactische kracht van zijn uitleg.

Het principe is als volgt:
Hij legt in relatief korte en simpele video’s, die je dus in je eigen tempo kan nakijken, telkens een concept uit (soms verspreid over meerde video’s). Van natuurkunde, scheikunde, biologie, tot economie, algebra, meetkunde, etc. etc. etc.

Ik heb op zijn YouTube kanaal regelmatig reacties van mensen gelezen die zeer geholpen waren bij het leren begrijpen van concepten, die ze maar niet leerden begrijpen door hun eigen docent.

Dus als je de Engelse taal een beetje machtig bent, een absolute aanrader, volgens mij.

(Het antwoord was een beetje slordig, dus ik heb het antwoord even opnieuw toegevoegd. )