Ik heb een 3,7 gehaald voor wiskunde en nu

Denk ik er de heletijd aan. Ik kan het niet uit me hoofd zetten; iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Als dat eenmalig is, dan gewoon loslaten. Shit happens moet je maar denken. Volgende keer beter je best doen!!

Als het structureel is en je staat er slecht voor, dan is het verstandig om bijlessen te nemen. Overleg met je docent wat het beste is om te doen.

Maar de hele tijd eraan denken helpt je niet, je wordt er helemaal gek van en je kunt niet slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

je kunt je afvragen of het echt door jou komt, wie weet licht het aan de klassen samenstelling of de kwaliteit van les geven die de leraar heeft of juist niet heeft, wiskunde is een universele techniek om het maar zo te zeggen, buiten de lessen om in het dagelijks leven leer jij het beste wiskunde denk ik, is bij mij wel zo, het is uit eindelijk allemaal logica..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pak een stift maak van die 3,7 een 8,7
en volgende keer extra oefenen voor je toets.
je kan er nu toch niks meer aan veranderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het toch even uit je hoofd te zetetn. Als je echt je best hebt gedaan, hoef je je niets te verwijten.
neem de toets mee naar je bijles, en neem hem samen door. Misschien heb je gewoon iets over het hoofd gezien.
De stof van de toets nog n keer doornemen voor je verder gaat naar het volgende hoofdstuk
13 jaar geleden
3,7 dan haal je de volgende keer toch een 10
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet het van je af; iedereen overkomt dat wel eens
Volgende keer moet je gewoon heel goed leren, en als je iets niet begrijpt GELIJK aan je leraar/lerares vragen
Dat is het allerbeste..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet zo dat je gemiddelde dan ook meteen een 3,7 is. En ook al zou dat zo zijn: De wereld vergaat niet moet je maar denken! Trouwens, wiskunde is nou eenmaal het verneukste vak van de wereld, dus ja :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, wat voor de een vervelend is, is voor de ander het leukste vak te wereld!
Ik heb een dip gehad: mijn hoogste wiskunde cijfer was een 2,5. Nu gaat het weer beter en is mij hoogste cijfer een 8,5. gewoon je opdrachten netjes maken en blijven leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wiskunde? simpel toch. Engels, dat is pas een ... vak.
Daarmee wil ik alleen maar zeggen dat wat jij met wiskunde hebt ik met Engels heb gehad.

2-en 3-en soms een 1 die als je alle fouten zou tellen eigenlijk een -10 zou zijn..

Bijles, leren, enz. duurde ff, maar toen viel het kwartje ineens. De lerares dacht dat ik spiekte, want ik haalde ineens hele goeie cijfers.

Over wiskunde:
Wiskunde kan je op twee manieren doen:
-begrijpen, de formules enzo begrijpen en op een toets uitzoeken hoe en wat. Zo doen degene die goed in wiskunde zijn het.
-leren. alle formules uit je hoofd leren en veel sommen maken zodat je weet welke je waar moet gebruiken. Dit is meer werk, maar iedereen kan het.
Ik gebruikte de 1e manier, maar vaak hadden degenen die alles leerden hogere cijfers, omdat ik sommige formules niet kende.
(maar ik was weer uren bezig met Engels)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben nog net van voor die tijd: programmeerbare waren er al wel maar mochten we niet gebruiken.
Formules schreven we in het hoesje. Met potlood zodat je ze met een natte duim snel kon uitwissen..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb wiskunde in het Engels
Zet die negatieve gedachten om in positieve:hard werken en de volgende keer een hoger cijfer. Iedereen heeft wel eens een tegenvaller. En ook je ouders zijn vroeger op school geweest en hebben dat meegemaakt. Even ertegenaan, en het komt goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk naar je andere cijfers. Als je voor een ander vak toevallig een 7 hebt, compenseert dat al voor je wiskunde. Zolang je gemiddeld op een 6 blijft met alle vakken ga je gewoon over. Je moet je zeker niet te druk maken om af en toe een voldoende. Troost je met de gedachte dat je gelukkig niets teveel hebt gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geeft niks volgende keer een beter cijfer,
het overkomt iedereen wel eens een laag cijfer je haalt het vanzelf wel weer in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel vervelend, mischien 1 keer goed uitleggen en dan meer duidelijkheid. Ik ben zelf nooit goed in rekenen geweest, tot ik het mezelf makelijk ging maken. Ik heb nu een goed lopend eigen bedrijf Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tip die ik in de antwoorden nog niet zie terugkomen: ga naar je docent(e) en neem je proefwerk met haar door! Zij kan je dan laten zien wat je fout hebt gedaan, en je uitleggen wat je wél had moeten doen. Dan kun je het ook naast je neerleggen, want dan weet je waar je fout zat, en dat je dat de volgende keer niet weer fout doet.
Echt doen hoor! Is op universiteiten de normaalste zaak van de wereld, en dat zou het ook op de middelbare school moeten zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wiskunde is meer een kwestie van begrijpen en snappen dan leren. Door veel te oefenen leer je meer. Dus mijn advies is om bij het volgende hoofdstuk vragen te stellen, huiswerk goed te maken. Maar vooral oefenen oefenen oefenen en nog eens oefenen. Elke keer leer je iets nieuws, ik verzeker je er van!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervelend. dat haalt je gemiddelde flink naar beneden. Zeker als zo'n cijfer meerdere keren meetelt.

Het is duidelijk dat je dit deel van de wiskunde niet goed hebt begrepen. Daar moet je dus iets mee. Vraag je wiskundedocent en je mentor om hulp/bijles/uitleg. Zodat het duidelijk is voordat je er later weer eens vragen over krijgt.

Heb je herkansing? Doen!

De volgende lessen goed opletten. Nieuwe onderwerpen. Leren, oefenen, kijken in het antwoordenboek, uitwerkingen overnemen en begrijpen. Extra aandacht voor dit voor zo velen zo moeilijke vak.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
punten laten zien wat je weet. dit wil dus zeggen dat je niks hebt gedaan. wiskune is begrijpen door te doen. ik wil dus zeggen, leer gewoon. maak voor het proefwerk nog de moeilijke opgaven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag je proefwerken herkansen? Als dat kan, herkansing aanvragen en goed oefenen. Je wordt beter in wiskunde als je veel ermee oefent.

En anders voor de volgende keer goed leren, zodat je cijfer gecompenseerd wordt.