Hoe kan ik mezelf discipline aanleren?

Ik zit in vwo4, en haal gemiddelde cijfers, maar vaak heb ik niet de discipline om mezelf aan het werk te zettenn of te gaan leren. Zijn er tips/methodea om consequenter te worden en meer discipline te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Zoals ik net ook al bij een andere vraag antwoordde:

Zorg dat je gaat studeren op een plek waar geen computer staat en leg je mobieltje in een andere kamer.

Doe eerst je schoolwerk en beloon jezelf met een tijdje computeren of mobielen.

Nog een tip: vraag een docent(e) of je onder zijn/haar toezicht mag studeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde als jij. Ik heb eigenlijk nooit iets hoeven doen voor school maar nu ik in de vijfde zit word het allemaal wel wat lastiger.
Wat bij mij werkt is idd een omgeving zonder afleiding en structuur. Zorg voor een bepaalde tijdsindeling die je elke schooldag herhaalt. Na een tijdje word het zo veel makkelijker om te leren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het leger gaan