mag een leraar mijn klas op sluiten?

mijn leraar geschiedenis werd vandaag boos en deed toen de deur op slot toen vroeg ik:mevrouw u mag de deur toch niet op slot doen i.v.m brand en calamiteiten en toen zij zij dat maakt niks uit want ik ben hier toch?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Antwoorden (8)

nee, dat mag niet. Je kan naar de rector gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt mij niet kunnen. Ik zou het voorleggen aan de conrector.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan of het een grapje, dat neem ik tenminste aan, zo nee, dan is de leraar heel verkeerd bezig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dit mag niet want hiermee beneem je iemands vrijheid.

er vanuit gaande dat het volgen van de les geen verplichtend karakter heeft (juridische zin) kan ze je dus niet dwingen in het lokaal te blijven. hij hoort les te geven op een volwaardige manier.
hierbij hoort ook het onderwijs van sociale vaardigheden (opsluiten hoort hier niet bij)

er kan van de leraar worden verwacht dat hij over de vaardigheden en betrokkenheid beschikt om een leerling extra te stimuleren zodat hij zijn beroep op een juiste manier kan uitoefenen.

bovendien heeft de leraar een voorbeeld functie. zijn gezag afdwingen op een dergelijke manier is heel erg ongebruikelijk

ook is het niet toegestaan iemand het betreden van het lokaal te voorkomen (zelfs bij het maken van een sito zit een deur niet op slot)

je leraar is dus erg fout bezig

melding van maken dus, deze man moet zich verantwoorden!
ook hij moet bij de les blijven dus.... :)

Toegevoegd na 1 minuut:
hij is zij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet jij dan niet hoe die gasten je het bloed vanonder de nagels kunnen halen? Kom nou, melden, ze is niet weggegaan en heeft de klas niet alleen gelaten. Laat ze maar even voelen, moest meer gebeuren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor dat weet ik, ik heb ook op school gezeten. verder ga ik niet op je zeer duidelijke en ongevraagde persoonlijke mening aangezien mij dit niet relevant lijkt en nergens toe zal leiden.
dat mag niet. heeft een leraar van mijn vroeger ook een keer gedaan. toen had alleen niemand het in de gaten tot dat hij de sleutels aan mijn gaaf om wat te halen uit een andere klas. zegt hij ook nog tegen mijn doe je wel het lokaal weer dicht als je klaar bent. terwijl ik bezig was om de deur open te maken. deze hoef je niet dicht te doen. ik nee dat weet ik maar ik mag er toch wel uit. de hele school mocht hem ook niet. het jaar na dat ik van school af was ben ik nog een keer terug geweest. toen hing er een brief op het bord met de mededeling dat ie geschorst was. vond ik ook niet zo raar want hij had ook een aantal leerlingen geslagen. en hij is ook een keer op de vuist gegaan met een vader van een mededeling.

ps ik was wel het lieverdje van die leraar. ondanks dat ik het ook een l** vond liet ik alleen niet merken. kwam ook voor een deel dat ik wiskunde leuk vind. en door om me best deed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat mag zeker niet er zou maar echt een brand uitbreken dan kun je jezelf niet eens in veiligheid brengen. neem contact op met de directeur of een andere persoon zoals je mentor en praat er over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zal daar haar redenen voor hebben gehad. Boos worden doe je niet zomaar op je klas.
Ik denk dat iedereen van haar actie geleerd heeft en dat het nooit meer zal gebeuren.
Het heeft waarschijnlijk bij meer kinderen indruk gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"+" hè hè, eindelijk een normaal antwoord
dat is wel de ultieme uiting van onmacht en wanhopigheid.