Zijn Examens echt makkelijker dan Tentamens?

Er word beweerd dat de tentamens moeilijker zijn dat de examens, ik heb voor m'n tentamens (havo) niet geleerd, en geen pepernoot gedaan het hele jaar, 1/6 onvoldoende oftewel geen enkel probleem.

Zou mooi zijn als de examens werkelijk nog makkelijker zijn, dan heb ik nu al vakantie tot begin september!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

OMG, je lijkt mijn dochter wel. Die heeft ook nooit wat uitgespookt en toch geslaagd.

Maar vergis je niet in de examens, deze kunnen stof bevatten die jij allang weer kwijt bent. Een examen is en soort samenvatting van alles wat je tot nu toe hebt geleerd en wat je hoort te beheersen. Je zou nog eens van een koude kermis thuis kunnen komen als je nu niets meer doet.

Krijg je geen examenhandleiding? Daarin staat precies welke stof je moet beheersen. Kijk daar goed naar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen
Dat ligt helemaal aan je school. Het examen is landelijk geregeld, de tentamens regelen de scholen zelf.

Er zijn scholen die inderdaad voor de tentamens een (iets!) hoger niveau aanhouden om de leerlingen zo voor te bereiden op het examen dat ze een zekere marge hebben. Maar let er wel op dat 'iets eenvoudiger' niet betekent dat je minder hoeft te weten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
+
Ligt helemaal aan de school.

Ik zat zelf op een school, die van de leerlingen verwachtte dat ze meer kennis hadden dan het landelijk gemiddelde en daarom de tentamens ook moeilijker maakten.

Er zijn natuurlijk ook scholen, die willen dat de leerlingen een goede uitgangspositie hebben, als ze de examens ingaan en daarom de tentamens niet al te moeilijk maken.
AlphaLimaSierra