Ik ben 11 jaar en zit in groep 8, ik heb vmbo t voor sommige toetsen en de eindtoets is volgende week, ik wil havo supergraag halen, wat moet ik doen?

Ik heb 6 beroepen die ik wil gaan doen, en daar heb je allemaal havo voor nodig. Het SchoolAdvies krijgen we volgende week maandag (31 jan.) Dat is Superbelangrijk.
Wat kan ik doen om havo te halen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien lerares, dat lijkt me wel leuk, of iets met dieren, modeontwerpster, een eigen winkeltje, schrijfster, actrice, iemand die dingen onderzoekt, of presentatrice
oke meer dan 6...
het is misschien raar maar je moet volgens mij nu al kijken wat voor beroep je wilt doen want als je iets met de wetenschap wil doen kun je dat niet met praktijkonderwijs. behalve als je doorstrooooomt ofzoo!!
maar met mij is het probleem:
ik heb heeeele goede vriendinnen, 5 vriendinnen en die doen allemaal havo tto of gewoon havo!
en ja die wil ik ook niet echt kwijt ;D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel succes :D. Wij hebben al een advies we krijgen er 2 ik moet nu eerst de Officiële CITO. Ik heb VWO Advies en ik wil graag journalist worden. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke, we krijgen vandaag ook het advies voor school!!

Het beste antwoord

Leen een armbandje of zo iets, van de "allerdomste" persoon die je kent. Draag dit armbandje tijdens het maken van de cito, zodat je regelmatig aan deze "domme" persoon denkt.
Dit lijkt een raar antwoord, maar er zit een wetenschappelijk bewezen idee achter. En bovendien, waarom zou je het niet proberen?
Even duidelijk: Iemand die dom is heeft -net als ieder mens- ook veel goede kanten!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke, goed idee!!

Andere antwoorden (5)

Rustig blijven!

Als je VMBO-t advies hebt gekregen, zorg dan in ieder geval dat je in een combi brugklas komt. T/H. Theoretische leerweg/Havo.

Als je dan het eerste jaar heel goed je best doet en gemiddeld een 7,5 haalt, kun je het tweede jaar door naar het Havo.

Gewoon een kwestie van heel goed je best doen in de brugklas, dan kom je er wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zoveel mogelijkheden om de HAVO te halen.
Al zou je beginnen met VMBO t dan nóg kan je daarna doorstromen naar de HAVO.
Maak je niet te druk over de eindtoets, het advies is al grotendeels bekend en die toets is maar een moment opname. Er wordt echt gekeken naar veel toetsmomenten die je al de hele basisschooltijd hebt gehad.
Denk niet dat je hele toekomst van die ene toets afhangt, want dat is gelukkig niet zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zulke toetsen zeggen niet alles. als je goed gemotiveerd bent en echt denkt dat je de HAVO aan kan, denk ik eigenlijk wel dat je op de middelbare school naar een MAVO/HAVO klas mag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eindtoets vertelt nog niet alles hoor! Je juf kan jou het beste inschatten. Die toets is maar een moment opname... Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustig blijven en heel erg je best doen, want meer dan je best kan je niet doen hè. ;)
Je kan eerst het niveau doen wat je advies is, en daarna kan je altijd nog naar havo toch?