Waar kan je een klacht kwijt over onderwijs?

Het gaat om een spw jeugdzorg opleiding. Leraren komen niet opdagen of geven een opdracht en vertrekken. Te weinig begeleiding. En veel te veel uren uitval. Kan je dit aangeven bij een controlerend orgaan zodat de leerling anoniem blijft? Zij wil namelijk niet het slachtoffer worden als klokkenluider.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In de bron staan 2 linkjes waar je vast en zeker succes zult hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze kan eerst eens kijken of haar eigen school een onafhankelijke klachtencommissie heeft. Op de website van de school of in de reglementen kan ze waarschijnlijk ook vinden hoe ze het best een klacht in kan dienen.

Ze kan ook naar een landelijke klachtencommissie gaan. Is het een MBO-opleiding? Klachten over procedures en hoe het onderwijs gegeven wordt ed. kun je indienen bij de klachtencommissie in Utrecht. Tel: 030 – 280 95 90 (zie verder rubriek Adressen en links).

Tip: Controleer eerst of de MBO school waarover je wilt klagen aangesloten is bij deze landelijke klachtencommissie om veel werk en teleurstelling te voorkomen.

Of naar de Ombudsman MBO.

Als er meer mensen van de opleiding zijn die ontevreden zijn en willen klagen, kun je ook overwegen gezamenlijk een klacht in te dienen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat stukje (zie adressen en links) komt van de website die ook in de reactie hierboven staat: onderwijsklachten.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ook naar het schooldecaan kunnen gaan of een vertrouwenspersoon of een directeur al betwijfel ik of je dan anoniem blijft.