Weet iemand een echt goede studiekeuze test?

probeer uit te vinden wat ik nou echt graag voor studie wil gaan doen maar heb eigenlijk gewoon echt geen idee:S

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

een goede beroepskeuze test kun je laten afnemen bij een van de vele fonty`s hoge scholen. Bestaat uit IQ-test en een test wat je leuk vindt.

Echter mijn ervaring is dat wanneer je een beroepskeuzetest aflegt je toch voor de hand liggende antwoorden gaat geven (muv de IQ-test natuurlijk) omdat iets (bijvoorbeeld als je graag in je vrije-tijd of in je parttime baan met brommers sleutelen bezig bent) nu eenmaal vaak in je leven voorkomt daar ga je ook je antwoorden op af stemmen.

bijv er komt een vraag waarin je tussen beide mogelijkheden moet kiezen;
techniek of zorg?

Wedden dat je voor techniek gaat (als je dus van sleutelen aan je brommer leuk vind)

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit is slechts 1 héél duidelijk voorbeeld,...

mijn ervaring is echter dat wat eruit komt,de conclusie, dat weet je al lang.
Ik ben er in ieder geval niet mee opgeschoten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Herkenbaar probleem, ik ben vorig jaar geslaagd en weet het ook nog niet.
Kijk eens op http://www.youngpeoplecoaching.nl/
Mijn buurvrouw doet dit onder andere, zij helpt mensen met het kiezen van een studie.
Veel succes alvast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We weten niet wat voor vooropleiding je hebt, maar we hebben even gekeken op Kennisnet, een goede website voor het onderwijs. Daar vonden we onderstaande sites.
Via Davindi (ook van Kennisnet) kun je verder zoeken. Vul in het zoekveld bijvoorbeeld beroepskeuze in.

Succes!

(td)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi!
De Hogeschool van Arnhem en Nijmegen bied sinds kort een verrassende studiekeuzetool. Of het de beste is dat weet ik niet, maar het is el een hele leuke en vaak met een verrassend resultaat. Weer eens wat anders dan die vragenlijsten en voorspelbare keuzes. Kijk maar eens op www.coolwidget.nl .
Deze tool wordt regionaal ingezet, en bevat dus mbo-, hbo- en wo-studies van de regio Arnhem-Nijmegen-Wageningen-Boxtel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker! www.icares.com Het zal niet zo zijn dat op 1 gelijk de opleiding staat die je moet doen, maar je ziet in ieder geval de rode draad die er door je uitslag loopt. Succes.