Waar wonen veel / weinig mensen in Europa en waarom juist op die plaatsen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV, voor al uw huiswerkfraude.

Antwoorden (2)

In Tsjernobyl in Oekraine en in sommige delen van Wit-Rusland vanwege de nucleaire ramp bijna 25 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste mensen in europa wonen aan de kust of aan de grote rivieren, daar waren vroeger al de eerste stadjes vanwege drinkwater en handel.

Ander voorbeeld: nederland was in de 17e eeuw erg rijk, dat trok veel mensen aan, omdat er werk was, en dus kan je daar wat opbouwen. dus hier trokken mensen naartoe, en tegenwoordig zie het nog steeds , oost-groningen en zuid-limburg zijn gebieden met weinig werk en hoewel de nederlandse bevolking groeit, trekken daar mensen weg, alleen omdat er minder kans op werk is .

Ook moet het centraal liggen, daarom is ijsland ook zo leeg.

maar de meeste mensen verhuizen naar een plek omdat ze denken ergens anders een betere toekomst kunnen krijgen, dan in hun geboorte plek.