Wat is de beste manier om een betoog te beginnen met het onderwerp 'De invloed van de social media?'

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Door een actueel voorbeeld te geven.

Toegevoegd na 20 minuten:
hyves
twitter
facebook

Je kan ook meteen een mening geven. In mijn geval zal dat een zin zijn zoals: ''social media maakt het sociale leven kapot.'' Ik vind er namelijk niks sociaals aan als iedereen met elkaar omgaat via de computer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twittert u al........?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou kunnen beginnen met een vraag? Laat het publiek de sociale media benoemen. En dan: wie is er lid van een sociaal medium, en dan benoem je ze en laat de leden hun hand opsteken.

Vervolgens valideer je met een opmerking als: de sociale media hebben veel belangstelling.

En dan formuleer je een stelling.
Als je zelf een uitgesproken mening hebt, dan ventileer je die met de argumentatie die je hebt.
Vervolgens laat je vragen stellen, of tegenargumenten formuleren. Die schrijf je op een flapover.

Vantevoren heb je uiteraard goed ingelezen over het onderwerp, Je kan vertellen wat je allemaal hebt gelezen waardoor je tot je mening bent gekomen.
Ga ook eens naar de bibliotheek over dit onderwerp.