Welke factoren geven je de meeste kans om door te komen bij een intake gesprek?

Ik heb binnenkort een intake gesprek voor een opleiding.
(opleiding voor het werk met verslaafde/daklozen.)
Hoe kan ik me het best kleden (kleur kleding, type kleding.)
Hoe kan ik me het beste voorbereiden?
Hoe moet ik me gedragen?
Wat kan ik zeggen om mijn kans te vergoten dat ik word aan genomen?

De opleiding is al een halfjaar bezig en ik heb dus een achterstand, maar ik ben ervan overtuigd dat ik die achterstand kan inhalen. Alleen moet ik nu de traject begeleidster er nog van overtuigen.
Een docent (van die zelfde opleiding) wat tevens een kennis van me is zei me dat het moeilijk ging worden om er zo laat nog tussen te komen.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Punt 1 is altijd enthousiasme. Als jij ze kan overtuigen dat jij die daklozen straks zo goed gaat helpen en dat jij er zo goed mee om kan gaan wordt je natuurlijk aangenomen.

Denk na over je sterke karaktertrekken. En ook je zwakke punten met name op de gebieden zoals omgang met vreemde mensen, open staan voor andere geloofs- of levensovertuigingen, je houding tegenover alcohol- en druggebruik (wat veel gedaan wordt in het daklozencircuit), je kennis van de verslaafden-, dak- en thuislozenwereld en je wil om achterstanden in te halen. Denk nu al na hoe je dat gaat aanpakken, die achterstanden.

Denk ook na hoe je ermee omgaat als je niet de juiste vooropleiding hebt.

Even op een rijtje dus, als je dit lange verhaal niet wil lezen:

Factoren:
1)Enthousiasme
2)Past sociaal goed in de daklozen/verslaafdenwereld.
3)Nagedacht over achterstanden aanpakken
4)Juiste vooropleiding

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon jezelf blijven. Uitleggen dat je een bepaalde achterstand hebt maar de overtuiging hebt deze te kunnen overbruggen. Zorg voor een goede eerste indruk. Verzorg jezelf een beetje extra. Ruik lekker maar vooral niet te overdreven, dat kan irritatie opwekken. Ik vond een site met tips maar er zij er nog meer:
http://www.sollicitatieinfo.nl/Sollicitatiegesprek/

Toegevoegd na 32 seconden:
http://www.loopbaanadvies.net/solliciteren/sollicitatietips.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleding: Netjes maar niet overdreven. in de gezondheidszorg hoeft het niet zo formeel. Te formeel geeft dan ook weer een verkeerd beeld.

en over je kansen om aangenomen te worden ondanks je achterstand: Als ze het echt niet zien zitten hadden ze je niet uitgenodigd voor een gesprek, dus ga ervoor!