Wat zijn de (belangrijkste) competenties voor een SEH verpleegkundige?

Voor mijn opleiding moet ik een werkstuk maken over de SEH verpleegkundige.
ik wil graag weten wat (belangrijke) competenties zijn die je als SEH verpleegkundige moet beheersen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

Eigenlijk heb ik er niet zoveel zin in om het je te gaan voorzeggen. Flauw, hè? Lees eens een paar uurtjes op 100% Mike om een prachtig beeld te krijgen van wat een SEH-verpleegkundige allemaal doet en formuleer je eigen conclusies. Daar heb je zelf stukken meer aan en het is nog eens veel leuker ook. Gevoel voor humor is wat mij betreft een van de belangrijkste competenties. Maar dat is een stukje ervaringswijsheid uit mijn eigen verpleegkundige wereld die je van me cadeau krijgt.

Toegevoegd na 1 dag:
Vooruit, ik kan wel een aantal vaardigheden bedenken maar die liggen voor jou waarschijnlijk ook voor de hand, zoals stressbestendigheid, kunnen triageren, reanimeren, infuus aanleggen etc. maar of intuberen daar ook bijhoort weet ik bijvoorbeeld weer niet. Maar dat je onder stress op een prettige manier met je medemensen moet kunnen omgaan is absoluut meegenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je van nature flexibel, sociaal vaardig en zul je bereid zijn tot alle te verrichte diensten. Heb je empathie en affiniteit met de medemens. Wacht dan niet langer om deze studie te gaan doen. We hebben jou hard nodig. Het is heel dankbaar werk en... het betaalt goed. Nog vragen?