Bestaat er een tijdslijn met alle belangrijkste gebeurtenissen en personen in de geschiedenis wereldwijd?

Ik zoek een overzicht van jaartallen in volgorde, waarmee ik een beter beeld van de geschiedenis kan krijgen. Op school heb ik het vak geschiedenis maar we leren bijna geen jaartallen meer, waardoor ik geen "kapstokje hebt om de gebeurtenissen uit de geschiedenis aan op te hangen". Heel lastig, ik weet bijvoorbeeld veel over de middeleeuwen, maar zou niet precies kunnen zeggen wanneer het was en welke perioden ervoor en erna waren. :( daarom zou ik dus graag een complete lijst hebben met de belangrijkste perioden/gebeurtenissen en personen uit de geschiedenis, om uit mijn hoofd te leren. bestaat dit? heel graag!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit je in Nederland op school Kimberly? Want ze leren hier wel degelijk jaartallen en de geschiedenis wordt uitgelegd juist aan de hand van tijdlijnen. De tijdlijn is ingedeeld in blokken. Middeleeuwen is nu echter verdeeld in meer blokken omdat het een te groot gedeelte bestreek. De jaartallen staan er in de tijdlijn nog steeds bij, zowel op de lager school als op de middelbare school. Ik ben het met je eens dat je wel een kapstok nodig hebt. leuke vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die bestaan ik heb er eentje in de klas maar ik weet niet hoe we er aan komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimberly, ik vind het jammer dat er weinig aandacht wordt besteed aan jaartallen. Hoewel saai om te leren is het gewoon nodig om relaties te kunnen leggen. Bij mijn dochter moeten ze de tijdbalken wel leren, dat zal per docent verschillen. Erg goed dat je zélf hiermee aan de slag gaat trouwens. Heb je de tijdlijn bij MMM's antwoord al bekeken? Die is erg goed en behandeld ook de niet Europesche geschiedenis!

Het beste antwoord

misschien heb je iets aan bijgevoegde link
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

hahaha, dat soort pogingen bestaan inderdaad. Maar is erg lastig, omdat er ZOVEEL is..

http://www.hyperhistory.com/online_n2/History_n2/a.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://highered.mcgraw-hill.com/sites/dl/free/2222555555/200408/timeline.html