ik zit in de 1e en ik moet een spreekbeurt houden hebben jullie een idee. ik wil niet iets wat al iedereen heeft en niet iets met een land

ik vind die problemen zoals anorexia enz. wel leuk alleen heel veel mensen doen het hier over. wereldproblemen zoals armoede vind ik ook leuk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

je kunt je spreekbeurt houden over de stichting proefdiervrij of over dierproeven in het algemeen.

dit is heel erg interessant, veel kinderen weten niet dat dit soort dingen gebeuren in de wereld en waarvoor proefdieren allemaal gebruikt worden. je kunt via de site van stichting proefdiervrij een spreekbeurt pakket bestellen.

ik heb destijds in groep 7 mijn spreekbeurt hierover gedaan en nog een keertje toen ik in de 2e zat. en beide keren hingen de kinderen aan mijn lippen en waren ze stil tot het laatste moment. dit geeft aan dat het een erg interessant onderwerp is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Doe het over het voolgen van dieren per satteliet. Kijk eens op http://www.savetheelephants.org/

Zeer vriendelijke mensen; Enige nadeel: Ze spreken allemaal engels..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Straatkinderen uit Roemenie (of is dit dan toch ïets"met een land???)
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets vertellen over hoe iets gemaakt wordt. B.v. rieten manden. Vanaf het planten van het juiste soort riet, tot het afsnijden en vlechten daarvan.
Kan natuurlijk ook over schaatsen of handtassen of koffiezetapparaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens naar how's made op discovery.
Toenemend geweld op straat.

of:

Oorzaken toenemend geweld tussen Christenen en Islamieten.

of:

Eerwraak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe het over vuurwerk.En dan zeker de gevaren van het vuurwerk behandelen.
Misschien als die jongens die gisteren weer zijn gestorven door die troep dat hadden gehad ze nog hadden geleefd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou een spreekbeurt over mensen die denken dat ze in een vorig leven Napoleon of iets dergelijks zijn geweest.
Waarom mensen altijd denken dat ze een belangrijk iemand zijn geweest en nooit boerenknecht of putjesschepper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is best uitdagend om het eens te hebben over problemen waar zoveel kids mee te maken hebben of last van hebben.
Wat dacht je van faalangst, pesten, drugs, alcohol, gameverslaving, dyslectie, ADHD enz.
amc
13 jaar geleden
Hoe je een auto maakt of een pistool ofzo???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plastic soep..
Oftewel.. Alle shit die mensen weggooien komt in de natuur terecht.. Duurzaamheid!
http://projectburodelaat.blogspot.com/2009/10/plastic-heroes-lusten-ook-plastic-soep.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De persoon die ik het meest bewonder.

Schadelijk geklets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rages/Idolen. Dat is leuk. Die rages over Mega Mindy of Jan Smit of Madonna (net wat je leuk vindt), plus dat hele commerciële gedoe wat er bij komt kijken.

Tienermoeders.

Vakantie: de voorbereiding, de reis, het verblijf, de lol.

Een product beschrijven van grondstof tot eindproduct.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De titanic. Kan je echt een prachtige spreekbeurd over houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beroemde schilder of architect (Rembrandt, Frans Hals, Gaudi, Berlage)

Hoe Return to sender is begonnen en hoe goed het in de praktij werkt.