Kun je met een nederlands HBO diploma naar Amerikaanse Harvard universiteit en hoe groot is de kans dat je daar wordt aangenomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (3)

Uitmuntend is het sleutelwoord. Je moet uitmuntende cijfers hebben en je moet veel munten uitgeven zo'n €35.000 per jaar minimaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan,maar kost inderdaad veel geld.Maar het kan wel als je maar betaald .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is lastig te beantwoorden zonder de studierichting of studienivo te weten. Toelating is op basis van richting _ nivo anders.

Hoofdzaak is dat je zeer goede resultaten had, en een goed karakter hebt (bv te demonstreren door maatschappelijke betrokkenheid ed). Zelfs dan, is het afhankelijk van je diploma vertaling & hoe goed jij je kan plaatsen. Zorg in ieder geval voor excellente engelse vaardigheden.

Een idee van de vereisden kan je hier krijgen, voor een MBA, iets waarvoor veel mensen naar Harvard gaan:

http://www.hbs.edu/mba/admissions/internationalapplications.html

Een ding dat ze mee geven:
Genuine business talent cannot be narrowly defined. Instead of looking for an "ideal" candidate, HBS invites MBA applicants who exhibit a variety of skills, accomplishments, and temperaments. The true common characteristics of our students are demonstrated leadership potential and a capacity to thrive in a rigorous academic environment.

Indeed, to create the most stimulating environment possible for all students, we consciously select a diverse student body, one that not only reflects a variety of backgrounds, cultures, and nationalities, but a wide range of personal interests and professional ambitions.

When self-reporting transcripts for the application, all course names must be translated into English before submission. If admitted to Harvard Business School, you will be required to provide an official paper transcript sent directly from each college or university attended to World Education Services (WES), a third-party verification agency. If available, your school should send a transcript in English along with the original language document. The School reserves the right to withdraw any offer of admission if there is a discrepancy between the self-reported transcript and the official transcript.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens: De kosten om hier te studeren liggen rond de 80.000 USD per jaar (http://www.hbs.edu/mba/admissions/costsummary.html) waarvan 50K USD naar collegegeld gaan, de rest voor woonkosten, boeken verzekeringen ed nodig zijn.