Is er nog een lerarentekort in het basisonderwijs of is dat alleen in de randstad?

Men spreekt van een krimp, er worden minder kinderen aangeleverd op basisscholen. Is dat waar? Worden minder kinderen geboren in Nederland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Door de vergrijzing en verminderde geboortes, minder asielzoekers toestroom (immigratie) worden er inderdaad minder kinderen aangeleverd. De bevolking groeit niet zo hard vergeleken met andere Europese landen. let wel, men verwacht dat een groot deel van het huidig zittend personeel komende jaren de pensioenleeftijd gaat halen. Dat maakt weer plaats voor nieuw afgestudeerden PABOers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij ons (noord limburg) is er niks aan de hand, je kunt sneller zeggen van een lerarenteveel :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de regio achterhoek is er absuluut geen lerarentekort meer. Scholen moeten bezuinigen waardoor er minder leraren aangenomen worden en daarnaast neemt het kinderaantal met rasse schreden af. Dus....helaas geen vaste banen in het basisonderwijs in die regio.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee zolang ik het niet weet.